Budskap og vurdering

For å avrunde reklameanalysen din vil det alltid være en god ting å konkludere med reklamens budskap, og vurdere hvilken virkning du mener at reklamen har på mottakerne.

Her skal du komme med en konklusjon på analysene dine, og oppsummere hvordan de enkelte analysemomentene og virkemidlene gjør produktet attraktivt.

Du kan f.eks. ta opp følgende spørsmål: 

  • Hva er reklamens budskap til målgruppen?
  • Hva er det reklamen fokuserer på, og hvordan prøver den i det hele tatt å selge produktet til mottakerne? Hva spiller reklamen på?
  • Hvordan påvirker reklamen målgruppen til å få et godt inntrykk av produktet eller bedriften?
  • Hvordan får reklamen produktet/bedriften til å fremstå?
    • F.eks. kvalitetsbevisst, troverdig, suksessfull, humoristisk, populær, at man får mye for pengene, e.l.?
  • Hvordan jobber virkemidlene i reklamen sammen fo...

Teksten som vises ovenfor er bare et utdrag. Kun medlemmer kan se hele innholdet.

Få tilgang til hele nettboken.

Som medlem av Studienett.no får du tilgang til alt innholdet.

Kjøp medlemskap nå

Allerede medlem? Logg inn