Presentasjon ​av reklamen

Til å begynne med i analysen er det en veldig god idé å gi en objektiv beskrivelse av hvordan reklamen ser ut. På den måten skaper du overblikk og får en god start på analysen din.

Det vil si at du skal beskrive reklamen uten å inndra dine egne vurderinger i beskrivelsen.

Du kan gjøre rede for følgende:

  • Avsender: Hvilket firma/hvilken organisasjon er avsender?
  • Produkt: Hva reklameres det for? (f.eks. vann, slankekur, radiostasjon, organisasjon osv. osv.)
  • Reklametype: Er reklamen kommersiell (prøver den å selge noe)? Eller ikke-kommersiell (opplysningskampanje, veldedighetskampanje)?
  • Budskap og formål: Hva er avsenderens konkrete budskap og formål med reklamen?
    • Å overbevise mottakerne om produktets verdi?
    • Å få mottakerne til å kjøpe produktet?
    • Å få mottakerne til å...

Teksten som vises ovenfor er bare et utdrag. Kun medlemmer kan se hele innholdet.

Få tilgang til hele nettboken.

Som medlem av Studienett.no får du tilgang til alt innholdet.

Kjøp medlemskap nå

Allerede medlem? Logg inn