Hovedsynet i teksten

Her skal vi redegjøre for hovedsynet i «Språk til salgs». Hovedsynet i «Språk til salgs» dreier seg om hvorfor dialekter brukes i TV-reklame, samt positive og negative sider knyttet til denne bruken.

Dialekter er lønnsomme

Åmås har observert at dialekt ofte brukes som virkemiddel i reklame, og er klar på at årsaken til dette må være lønnsomhet. De som annonserer er naturlig nok opptatt av å selge produktene sine, og har skjønt at bruk av dialekter øker salget.

Dialekt gir troverdighet

Forfatteren forsøker også å svare på spørsmålet om hvorfor dialektene er lønnsomme. Han mener årsaken er at dialekt er med på å øke reklamenes troverdighet, noe som i hovedsak skjer på tre ulike måter:

Ekte menneske...

Teksten som vises ovenfor er bare et utdrag. Kun medlemmer kan se hele innholdet.

Få tilgang til hele nettboken.

Som medlem av Studienett.no får du tilgang til alt innholdet.

Kjøp medlemskap nå

Allerede medlem? Logg inn