SWOT-analyse
Få hjelp til SWOT-analysen. Her finner du mal og eksempel på SWOT-analysen.
Den ultimate hjelpen til SWOT-analysen
Her finner du et stort utvalg ulike situasjonsanalyser, SWOT-analyser og SOFT-analyser til markedsføring og ledelse. En slik analyse er en undersøkelse for en bedrift eller et foretak hvor dens omgivelser blir gjennomgått.
SWOT står for Strengths (styrker), Weaknesses (svakheter), Opportunities (muligheter) og Threats (trusler). En SWOT-analyse kan også kalles en SOFT-analyse som er en forkortelse for Strengths (styrker), Opportunities (muligheter), Faults (mangler) og Threats (trusler).
-
Freia | Situasjonsanalyse Markedsføring og ledelse 1
En situasjonsanalyse av Freia. Situasjonsanalysen inneholder også en SWOT-analyse og er svært omfattende. Situasjonsanalysen egner seg godt som inspirasjon i markedsføring og ledelse og er spesielt go (…)
-
Merkevarebygging av Isklar Markedsføring og ledelse 2
Tentamensbesvarelse hvor oppgaven var å vise hvordan merkevaren Isklar kildevann er bygget opp, og hvordan de kan bygge merkevaren sin videre. Besvarelsen inneholder blant annet en SWOT-analyse av sel (…)
-
Elkjøp | SWOT-analyse Markedsføring og ledelse 1
SWOT-analyse av handelsforetaket Elkjøp. Her ses det på hvordan Elkjøp ligger an på markedet i forhold til sine konkurrenter ut i fra SWOT-metoden. (…)
-
SWOT-analyse Elkjøp Megastore Lørenskog Markedsføring og ledelse 1
Oppgave i Markedsføring og ledelse 1 om bedriften Elkjøp Megastore på Lørenskog. Oppgaven inneholder informasjon om bedriften samt en SWOT-analyse. Oppgaveteksten som besvares er følgende: Dere ska (…)
-
Eksamensopgave i markedsføring og ledelse: Alt i posen Markedsføring og ledelse 2
Oppgave i markedsføring og ledelse 2. Oppgaven inneholder besvarelser av 3 opgaver fra eksamenssettet om firmaet "Alt i posen". Oppgaven inneholder blant annet en SWOT-analyse. Oppgaveformulering Oppg (…)
-
Mal for Situasjonsanalyse Markedsføring og ledelse 1
Oppgaven inneholder en mal for hva en situasjonsanalyse bør inneholde. Malen tar utgangspunkt i læreboken Markedsføring og Ledelse 1 utgitt i 2007. (…)
-
Situasjonsanalyse av Telenor Markedsføring og ledelse 1
Dette er en situasjonsanalyse av bedriften Telenor. Oppgaven gjennomgår styrker og svakheter ved bedriftens ledelse og inneholder samtidig en SWOT-analyse. (…)
-
SWOT-Analyse av Apple Markedsføring og ledelse 1
SWOT (SOFT) Analyse om Apple i ML1 (Markedsføring og Ledelse 1). (…)
-
Markedsplan for parfyme Markedsføring og ledelse 2
Oppgave om parfymen Famous. Forfatterne har skrevet en markedsplan for hvordan parfymen skal lanseres på markedet, lavet en SWOT-analyse m.m. Videre inneholder oppgaven mål for parfymen samt strategie (…)
-
SWOT-analyse mal Markedsføring og ledelse 1
Oppgaven inneholder en mal som kan brukes for å utføre en SWOT analyse. I tillegg til malen inneholder den noen nøkkelpunkter for å finne styrker, svakheter, muligheter og trusler for en bedrift. (…)