SWOT-analyse
Få hjelp til SWOT-analysen. Her finner du mal og eksempel på SWOT-analysen.
Den ultimate hjelpen til SWOT-analysen
Her finner du et stort utvalg ulike situasjonsanalyser, SWOT-analyser og SOFT-analyser til markedsføring og ledelse. En slik analyse er en undersøkelse for en bedrift eller et foretak hvor dens omgivelser blir gjennomgått.
SWOT står for Strengths (styrker), Weaknesses (svakheter), Opportunities (muligheter) og Threats (trusler). En SWOT-analyse kan også kalles en SOFT-analyse som er en forkortelse for Strengths (styrker), Opportunities (muligheter), Faults (mangler) og Threats (trusler).
-
Mal for Situasjonsanalyse Markedsføring og ledelse 1
Oppgaven inneholder en mal for hva en situasjonsanalyse bør inneholde. Malen tar utgangspunkt i læreboken Markedsføring og Ledelse 1 utgitt i 2007. (…)
-
Situasjons- og SWOT analyse - Markedsføring Markedsføring og ledelse 1
Situasjons- og SWOT analyse av bedriften Jana Emilio AS. Tar for seg styrker, svakheter og muligheter for bedriften, samt kartlegging av trusler, prissetting og distribusjon. (…)
-
Freia | Situasjonsanalyse Markedsføring og ledelse 1
En situasjonsanalyse av Freia. Situasjonsanalysen inneholder også en SWOT-analyse og er svært omfattende. Situasjonsanalysen egner seg godt som inspirasjon i markedsføring og ledelse og er spesielt go (…)
-
Markedsplan for parfyme Markedsføring og ledelse 2
Oppgave om parfymen Famous. Forfatterne har skrevet en markedsplan for hvordan parfymen skal lanseres på markedet, lavet en SWOT-analyse m.m. Videre inneholder oppgaven mål for parfymen samt strategie (…)
-
SWOT-Analyse av Apple Markedsføring og ledelse 1
SWOT (SOFT) Analyse om Apple i ML1 (Markedsføring og Ledelse 1). (…)
-
Konkurrentanalyse Klassiske sykler AS (fiktiv sykkelselger) Markedsføring og ledelse 2
Besvarelse av tentamen 2011 i MALE-2 Sandvika vgs. Tar for seg nyetableringen Klassiske sykler AS' inntrengning i det norske sykkelmarkedet. I tillegg tar den også for seg en SWOT-analyse av den fikti (…)
-
SWOT-analyse av ABM reklame - Markedsføring Markedsføring og ledelse 1
Oppgaven inneholder en SWOT/situasjons analyse skrevet i Markedsøring og ledelse, av ABM Reklame. Teksten er delt i to med svar på to oppgaver om henholdsvis interne og eksterne arbeidsbetingelser og (…)
-
SOFT analyse av Voff Voff med forutsetninger, adopsjonsprosessen og marked Markedsføring og ledelse 1
Hadde halvdagsprøve i markedsføring og ledelse 1. her fikk vi en case, og jeg valgte SOFT analyse. Vi skulle også si hvilket marked vi syntes bedriften burde satse på, og vi måtte si når bedriften sku (…)
-
Merkevarebygging av Isklar Markedsføring og ledelse 2
Tentamensbesvarelse hvor oppgaven var å vise hvordan merkevaren Isklar kildevann er bygget opp, og hvordan de kan bygge merkevaren sin videre. Besvarelsen inneholder blant annet en SWOT-analyse av sel (…)
-
Eksamensopgave i markedsføring og ledelse: Alt i posen Markedsføring og ledelse 2
Oppgave i markedsføring og ledelse 2. Oppgaven inneholder besvarelser av 3 opgaver fra eksamenssettet om firmaet "Alt i posen". Oppgaven inneholder blant annet en SWOT-analyse. Oppgaveformulering Oppg (…)