Yoga | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Treningsledelse 3
  • 5
  • 3
  • 1039
  • PDF

Yoga | Øktplan

Her finner du en øktplan for 15 minutters yoga. Øktplanen beskriver de forskjellige øvelsene som blir utført i løpet av økten, samt hvordan man som instruktør kan gi konkrete og tydelige instrukser til deltagerne. Ut fra navnet på de forskjellige yogaøvelsene kan du lese om hvordan de forskjellige øvelsene skal utføres, og hvordan man som leder kan vise dem.

Utdrag

Utgangsposisjon er å sitte på hælene, legg pannen i gulvet imens armene ligger langs siden av kroppen.
Pust deretter rolig, kontrollert og tungt inn gjennom nesa og så ut igjen.
Fokus: Baken ligger ned mot hælene. Fokusere på pusten, å slippe spenninger i kroppen og å være slapp i nakken.
Utgang: rull forsiktig opp i sittende
Begynn med å stå på alle fire med parallelle lår og armer rett ned fra skuldrene. Lang nakke.
Pust inn- svai ryggen og se opp.
Pust ut- krum ryggen imens du ser mot navlen.
Sitt på gulvet og ha beina framover. Strak overkropp.
Strekk ut beina og strekk armene fremover slik at disse er parallelle med gulvet og håndflatene skal peke mot hverandre. Hold denne stillingen imens du puster 5 pust.
Kom rolig i sittende igjen, og gjenta... Kjøp tilgang for å lese mer

Yoga | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.