Styrke | Egentreningsprosjekt

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Kroppsøving
  • 6
  • 12
  • 2740
  • PDF

Egentreningsrapport: Styrke | Egentreningsprosjekt

I denne oppgaven finner du et egentreningsprosjekt i kroppsøving, som er rette mot styrke. Målet for egentreningsprosjektet var å forbedre den utholdende styrken. Oppgaven inneholder øktplaner, øvelser og forklaringer til de enkelte øvelsene. I tillegg finner du her en del som dreier seg om progresjon.

Utdrag

Målsetning
Ved trening bør en sette seg mål og formål. Mitt mål gjennom denne treningsperioden er å forbedre min utholdende styrke. I dette egentreningsprosjektet skal jeg nå gå over til styrke relatert trening og ikke kondisjonsrettet trening slik vi hadde før høstferien. Her skal jeg ulike muskelgrupper men spesielt rettet mot de musklene som brukes under benkpress. Dette fordi jeg vil forbedre min utholdende styrke på denne delen av kroppen ettersom jeg skal ha en styrketest i form av benkpress. Gjennom treningene er håpet mitt å se en synlig utvikling, men på samme tidspunkt kjenne på gleden av å trene.

Forord
Planen for dette egentreningsprosjektet går ut på å trene på PULS Egersund treningssenter. Her skal også Markus Hetland trene, noe som er meget godt for sikkerheten og tryggheten min ettersom når en trener eller får hjelp av en partner vil han/hun kunne sikre ikke noe går galt. På mine siste repetisjoner vil denne personen kunne hjelpe meg å kunne yte det lille ekstra. Dette gjøres gjennom sikring av apparat som personen gjør. En kan nå prøve å klare den siste repetisjonen selv om dette ikke skulle gå, ettersom han/hun sikrer. Ser man bort fra dette er en partner meget motiverende også å trene med. Jeg skal trene alene men har Markus Hetland i nærheten av meg som vil sikre og motivere meg. Min plan er å trene 3-4 ganger i uken dynamisk styrke relatert gjennom egentreningsprosjektet men også etterpå.

Når treningsøkten er ferdig vil jeg sikre å få i meg mat og drikke, gjennom frukt, brødskiver og proteinshake. Dette gjøres fordi kroppen vår har behov for protein for å kunne reparere og selvsagt bygge nye muskler. På siden av trening står kosthold meget sentralt for å oppnå best mulig resultater. Jeg vil trene annenhver dag fremover slik det er relativt god restitusjonstid for musklene å hvile på. Dette fører til overskudd, bedring av resultater og at de klargjøres for å gi alt neste styrkeøkt... Kjøp tilgang for å lese mer

Styrke | Egentreningsprosjekt

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.