Din Sko | Konkurransemidler

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Din Sko | Konkurransemidler

Dette er en oppgave som ser på konkurransemidlene til skobutikken Din Sko. Oppgaven tar for seg de 5 P'ene som blir forbundet med konkurransemidler. Disse er produkt, pris, plass, påvirkning og personale. Videre ses det nærmere på de 5 P'ene i relasjon til Din Sko's konkurransemidler.

Innhold

Din Sko
Produkt
Pris
Plass
Påvirkning
Personale
Kilder

Utdrag

Din Sko
Jeg valgte Din Sko, og grunnen til at jeg akkurat valgte dem er fordi jeg vet veldig mye om hvordan denne bedriften fungerer siden jeg har hatt praksisperiode hos dem via ungdomsskole og Videregåendeskole, og i tillegg har jeg jobbet hos dem utenom i en periode.
Din sko ble opprettet av en mann som heter Rolf Nilsen. Han har opprettet mange andre bedrifter før han kom seg frem til din sko. Noen av dem var blant annet Ecco, Skopunkten, jerns, radical sport og selveste Nilson shoes. Men generelt så ble din sko framlagt i 1961. Men etter at din sko ble framlagt bestemte Rolf Nilson seg for at både Ecco, skopunkten, jerns og din sko skulle bli en Nilson group kjede då. Og din sko var egentlig den butikken som solgte flest varer siden de var ganske moderne men prisene var samtidig ikke så rimelige, de var på en måte akkurat passe. Din sko kom aller først til Norge i 1981, og senere utviklet hos Sverige og Finland, og nå i dag e der omtrent 139 Din sko butikker i Skandinavia, altså 90 i Sverige, 35 i Norge og 14 i Finland.

Produkt
Produkt er varer eller en tjeneste og som oftest tenker du på hvordan produktet skal utvikles slik at det tilfredsstiller målgrupperens behov mest mulig. De aktuelle spørsmålene å tenke gjennom kan være hvilken kvalitet skal vi satse på, hvor stort skal vareutvalget være, produktutvikling, produkt syklus og service.
Din sko er en skobutikk som fokuserer veldig mye på de punktene som er innenfor et produkt, siden det er det de skal selger og tjene penger på. De har utrolig stor bredde i vareutvalg til forskjellige sesonger i året, som er både til menn, dame ungdom og barn. Samt med dette tenker de også veldig mye på kvalitet, siden uten nogen god kvalitet vil de ikke få solgt produktene sine. Når det er snakk om kvalitet snakker man om at produktet fungerer slik som det blir fortalt om. Altså hvis det sies at en vintersko skal være både vindtett og vanntett så skal den det, og hvis ikke, bløffer man med kundene og vil miste de og da sitter kun de ansatte igjen med masse produkter... Kjøp tilgang for å lese mer

Din Sko | Konkurransemidler

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.