Situasjonsanalyse | Coldboy øl

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 2
  • 1427
  • PDF

Situasjonsanalyse | Coldboy øl

Oppgaven svarer på spørsmål om situasjonsanalyse, distribusjonsstrategier og markedsstrategier for mikrobryggeriet Coldboy.

Utdrag

1) Coldboy – Ølet du ikke kan motstå.
Coldboy er den nye øltypen ute på det norske marked, og vi ser hvilken vekst det er å brygge sitt eget øl i landet vårt. Målet vi har får å brygge vårt eget øl, er for å bli sett på som en av de store bryggeriene. Coldboy skal brygge sitt eget øl som skal være minst like godt som Carlsberg. Uten om at Coldboy skal ta over tronen og bli markedsledere, skal vi også produsere et unikt produkt. Øl med flere smaker, øl med bedre smaker og øl som skal dekke en og hver når de skal på fest. Coldboy er ølen er ikke kun for folk flest, men for alle i vårt vakre land.

Coldboy skal tilby øl-glade mennesker et øl som skal passe for alle mennesker. Det fins mange bryggerier fra før av, men de har ikke den optimale ølen som Coldboy har. Det er mennesker som drikker helt greit øl, men med Coldboy, så skal vi tilby det beste ølet. Vi skal dekke behovet til de som drar på fest, griller med venner, de som liker å ta en øl når de ser på fotballkamper, og mange flere.
Produktene Coldboy skal tilby er øl, men det er ikke bare hvilket som helst øl. Ølet vi tilbyr skal være så godt, med mange forskjellige smaker, at alle må jo finne det ølet de liker. Med andre ord; det er umulig for deg som drikker øl, å ikke finne den øltypen du ikke liker for vi skal brygge et så stort utvalg.
Vi i Coldboy mener at vi skal selge ølet til alle som er atten år og eldre. Vi skal lage litt... Kjøp tilgang for å lese mer

Situasjonsanalyse | Coldboy øl

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.