Sammendrag om Orkla Foods

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 5
- 7
- 2034
Sammendrag om Orkla Foods
Sammendrag i markedsføring og ledelse 2 om Orkla Food AS. Sammendraget forklarer kort virksomhetens visjon, forretningsidé, overordnede mål og overordnet strategi. I tillegg kommer sammendraget inn på hva som kan gjøres bedre, anbefalinger og eventuelle forandringer Orkla Foods AS kan gjøre i forhold til sin nåværende situasjon.
Lærers kommentar
+ Meget bra analyse og anbefaling
+ Godt språk, men litt slurvefeil
+ Bra struktur
Elevens kommentar
- Knytte mer opp mot statistikk og teori
Innhold
Visjon
Forretningsidé
Overordnede mål
Overordnet strategi
Kildehenvisning
Utdrag
Orkla Food AS er an av Norges største matvareleverandører i Norge. Vi jobber stadig med å ekspandere merkevarene. Norges største daglige merkevarer eies av Orkla, de store merkene er blant annet Idun, Lilleborg, Stabburet og Sætre. I dag har Orkla en omsetning på 33 millioner kroner, med 17 000 tusen ansatte i bedriften. Det er viktig at selskapet har en fremtidsrettet visjon og mål for forbedre og videreutvikle selskapet. For å gjøre dette er det viktig at bedriften har en velfungerende strategi. I denne rapporten skal jeg vurdere Orkla sin visjon, forretningsidé, mål og strategi.
VISJON
”Visjon kan defineres som et bilde av noe vi ønsker skal skje i fremtiden, men som noen ganger kan virke urealistisk” (Olsen, m/fler, 2012, s.16). Det er særdeles viktig at en bedrift har en realistisk visjon. Bedriftens visjon er med på å gi fremtidshåp og er en drivkraft til å gjennomføre noe, dermed er det ekstra viktig at de har en fremtidsrettet og konkret visjon. Orklas nåværende visjon er "kongen av kos og glede". Dette er ikke en konkret eller fremtidsrettet visjon. Den er derimot tvetydig og vanskelig å forstå. Med en slik tvetydig visjon, vet man ikke hva bedriften virkelig står for og hva de egentlig mener med "kos" og "glede". Visjonen sier åpenbart at de... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn