Sammendrag | Konkurransemidlet distrubisjon

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Godkjent
  • 3
  • 825
  • PDF

Sammendrag | Konkurransemidlet distrubisjon

Notater og sammendrag fra kappitelet "konkurransemidlet distrubisjon" i læreboken Markedsføring og ledelse 1.

Sammendraget er satt opp oversiktlig med mellomoverksrifter som blant annet: valg av distrubisjonsform, valg av distrubisjonsgrad og valg av distrubisjonskanal.

Cappelen Damm

Innhold

Distrubisjon

Valg av dirstrubisjonsform
Direkte distrubisjon er vanlig når
Fordeler med direkte
Ulemper
Indirekte distrubisjon
Fordeler med indirekte
Ulemper med indirekte

Valg av distrubisjonsgrad
Distrubisjonsledd og distrubisjonskanal
Detaljist
Grossist
Agent
Kommisjær

Valg av distrubisjonskanal
Kjedesamarbeid
Frivillige kjeder
Franchising
Filialforetak
Adhocallianser

Utdrag

Distrubisjon kan defineres som alle aktiviteter som må til for å få varene fra produsent til sluttbruker(den endelige brukeren). En vanlig feil er å tro at distrubisjon er det samme som transport. Transport er en del av distrubisjonen, men det er også mye mer.
Noen eksempler på distrubisjonsaktiviteter: transport, lagring, lokalisering og risikoovertakelse... Kjøp tilgang for å lese mer

Sammendrag | Konkurransemidlet distrubisjon

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.