Sammendrag | Konkurransemidlet distrubisjon

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Godkjent
- 3
- 825
Sammendrag | Konkurransemidlet distrubisjon
Notater og sammendrag fra kappitelet "konkurransemidlet distrubisjon" i læreboken Markedsføring og ledelse 1.
Sammendraget er satt opp oversiktlig med mellomoverksrifter som blant annet: valg av distrubisjonsform, valg av distrubisjonsgrad og valg av distrubisjonskanal.
Cappelen Damm
Innhold
Distrubisjon
Valg av dirstrubisjonsform
Direkte distrubisjon er vanlig når
Fordeler med direkte
Ulemper
Indirekte distrubisjon
Fordeler med indirekte
Ulemper med indirekte
Valg av distrubisjonsgrad
Distrubisjonsledd og distrubisjonskanal
Detaljist
Grossist
Agent
Kommisjær
Valg av distrubisjonskanal
Kjedesamarbeid
Frivillige kjeder
Franchising
Filialforetak
Adhocallianser
Utdrag
Distrubisjon kan defineres som alle aktiviteter som må til for å få varene fra produsent til sluttbruker(den endelige brukeren). En vanlig feil er å tro at distrubisjon er det samme som transport. Transport er en del av distrubisjonen, men det er også mye mer.
Noen eksempler på distrubisjonsaktiviteter: transport, lagring, lokalisering og risikoovertakelse... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn