Kapittel 11 | Konkurransemidlet markedskommunikasjon | Sammendrag

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 3
- 836
- Word2007
Kapittel 11 | Konkurransemidlet markedskommunikasjon | Sammendrag
Sammendrag av kapittel 11 "Konkurransemidlet markedskommunikasjon" fra "Markedsføring og ledelse 1" av Per Emil Nørgaard og Bengt E. Olsen.
Innhold
Konkurransemidlet kommunikasjon
Hva er markedskommunikasjon?
Kommunikasjonsprosessen
Massekommunikasjon
Personlig salg
Personalet
PR
Utdrag
Hva er markedskommunikasjon?
Vil si å formidle markedsføringsbudskap fra selgeren til potensielle kjøpere.
Med markedskommunikasjon forstår vi tiltak som iverksettes av en identifiserbar avsender, som regel en bedrift, for å informere og påvirke en gruppe mottakere iden hensikt å øke bedriftenes avsetning av varer og tjenester, på kort og lang sikt og på lønnsom basis.
Kommunikasjonsprosessen
Avsenderens mål er at mottakeren skal reagere på en bestemt måte, for eksempel kjøpe et produkt. Forskjellige støykilder på veien fra avsenderen til mottakeren kan føre til at mottakeren ikke oppfatter budskapet slik det var tenkt, slik at målet med kommunikasjonen ikke nås.
- Avsender: er den som vil formidle noe. Jo mer troverdig avsenderen er, jo tryggere vil mottakeren føle seg i en kjøpssituasjon og større sannsynlighet for at han vil kjøpe produktet. Kan underbygge troverdigheten på tre måter: ekspertise, pålitelighet, tiltalende... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn