Salgsprosessen for treningssenter

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 4
  • 3
  • 1129
  • PDF

Salgsprosessen for treningssenter

Dette er en oppgave i Markedsføring og ledelse 1 som dreier seg om salgsprosessen. Oppgaven gikk ut på å skulle vise en gruppe private trenere hvordan de ved å bruke salgsprosessen, skal oppføre seg når de står i stand for treningssenteret sitt. Videre tar denne oppgaven for seg salgsprosessens 6 faser.

Utdrag

Salgsprosessen som vi har lært består av 6 faser, andre kan bestå av flere eller mindre:
1. Planlegging
2. Kontakt
3. Behovsanalyse
4. Argumentasjon og demonstrasjon
5. Avslutning
6. Oppfølgning

1. I planleggingsfasen skal dere bestemme hvor, hvem, hvor og hvordan.
- Hvor i Torvbyen vil dere ligge?
- Hvem bør vi kontakte for stand?
- Hva skal være argumentene, hva sier vi, hvordan går vi frem?
- Når gjør vi dette, hvilken måned, uke, dag og tidspunkt passer det?
- Hvordan skal vi trekke dems oppmerksomhet?
- Hva skal dere ha på?

Dere bør ligge ved hovedinngangen der alle går inn og ut. Bytt på vakt og hver der hele dagen slik at dere får tak i flest mulig kunder, mennesker som både er i byen tidlig og sent. Dette skal skje på en bylørdag 19.mars. Dere skal forsøke å kapre flest så mulig kunder, helst over tenårene. Ha på dere treningsklær, og se sporty ut! Ha ikke på for mye parfyme og vær velstelt.

2. Med kontakt mener vi åpningsøyeblikket mellom selgere og en potensiell kunde
Vær tydelig og klar i hva du sier. Husk å ha øvet godt på hva du skal si og at åpningsreplikken sitter... Kjøp tilgang for å lese mer

Salgsprosessen for treningssenter

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.