Prissetting og kommunikasjonsstrategier | Kvikk Lunsj

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 6
  • 1838
  • PDF

Sammendrag: Prissetting og kommunikasjonsstrategier | Kvikk Lunsj

Sammendrag om Kvikk lunsj. Sammendraget tar for seg hvordan Kvikk lunsj har brukt prissetting og hvilke kommunikasjonstrategier de har brukt ved sin markedsføring.

Elevens kommentar

God teori og begrunnelse av valgene av strategier.
Burde flettet inn mer teori om konkurransemiddelet "pris" i starten av oppgave 2.

Studienetts kommentar

Oppgaven er fyldig og har godt innhold, og egner seg derfor utmerket som inspirasjon til markedsføring og ledelse.

Innhold

Oppgave 1.
Kommunikasjonsstrategier

Oppgave 2
Prissetting

Utdrag

OPPGAVE 1.
KOMMUNIKASJONSSTRATEGIER
Før vi lager strategier, må vi fastsette mål. Det kan både være kortsiktig – og langsiktige mål. Som regel må vi tenke mer langsiktig. Vi snakker om et så – og - høste prinsipp. Med ”så” mener vi langsiktige virkemidler. Resultatene skal vokse fram over tid og senere ”høstes”. Hvis vi tar utgangspunkt i de langsiktige målene, kan vi dele inn kommunikasjonsmålene på følgende måte: vekke kategoribehov, øke merkekjennskap og – kunnskap, merkeholdninger.

Kvikklunsj sin primær målgruppe er en tradisjonelle nordmann, som liker å benytte seg av norsk natur og ofte er familiekjær. Kvikklunsj har skapt et omdømme blant norske forbrukere som den velkjente ”tursjokoladen”. De fleste nordmenn forbinner denne sjokoladen med turer i skog og mark, med matpakke og en liten kvikklunsj i sekken. Det vil dermed ikke være nødvendig for markedsavdelingen til kvikklunsj å øke... Kjøp tilgang for å lese mer

Prissetting og kommunikasjonsstrategier | Kvikk Lunsj

[2]
Brukernes anmeldelser
  • 15.05.2014
    Grei oppgave, med fine skildringer
  • 04.03.2016
    okkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk