Prissetting og kommunikasjonsstrategier | Kvikk Lunsj

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 5
- 6
- 1838
Sammendrag: Prissetting og kommunikasjonsstrategier | Kvikk Lunsj
Sammendrag om Kvikk lunsj. Sammendraget tar for seg hvordan Kvikk lunsj har brukt prissetting og hvilke kommunikasjonstrategier de har brukt ved sin markedsføring.
Elevens kommentar
God teori og begrunnelse av valgene av strategier.
Burde flettet inn mer teori om konkurransemiddelet "pris" i starten av oppgave 2.
Studienetts kommentar
Oppgaven er fyldig og har godt innhold, og egner seg derfor utmerket som inspirasjon til markedsføring og ledelse.
Innhold
Oppgave 1.
Kommunikasjonsstrategier
Oppgave 2
Prissetting
Utdrag
OPPGAVE 1.
KOMMUNIKASJONSSTRATEGIER
Før vi lager strategier, må vi fastsette mål. Det kan både være kortsiktig – og langsiktige mål. Som regel må vi tenke mer langsiktig. Vi snakker om et så – og - høste prinsipp. Med ”så” mener vi langsiktige virkemidler. Resultatene skal vokse fram over tid og senere ”høstes”. Hvis vi tar utgangspunkt i de langsiktige målene, kan vi dele inn kommunikasjonsmålene på følgende måte: vekke kategoribehov, øke merkekjennskap og – kunnskap, merkeholdninger.
Kvikklunsj sin primær målgruppe er en tradisjonelle nordmann, som liker å benytte seg av norsk natur og ofte er familiekjær. Kvikklunsj har skapt et omdømme blant norske forbrukere som den velkjente ”tursjokoladen”. De fleste nordmenn forbinner denne sjokoladen med turer i skog og mark, med matpakke og en liten kvikklunsj i sekken. Det vil dermed ikke være nødvendig for markedsavdelingen til kvikklunsj å øke... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn