Pizza Grandiosa | Caserapport

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Pizza Grandiosa | Caserapport

Her har du en caserapport i Markedsføring og ledelse 1 som ser nærmere på merkevaren Grandiosa fra Stabburet. Caserapporten besvarer 4 oppgaver. Oppgave 1 og 2 tar for seg hvilke segmenteringskriterier Stabburet benytter seg av for å nå frem til kundene. Oppgave 3 ser nærmere på kjerneproduktet og det utvidede produktet, og i oppgave 4 diskuteres vekstfasen.

Innhold

Oppgave 1 og 2:
Oppgave 3:
Oppgave 4:

Utdrag

Case: Pizza Grandiosa
Oppgaver:
Oppgave 1 og 2:

Vel pizza Grandiosa har blir kalt for veldig mye rart. Noen kaller den for Norges nasjonalrett mens andre kaller den for latskap i eske eller papp med ost. I denne oppgaven her skal jeg finne ut hvilket segmentreringskriterier stabburet bruker for å finne frem til sine kunder. Stabburet tilbyr tjenester som dekker menneskenes ønsker og behov, og derfor går Stabburet inn på forbrukermarkedet. Innenfor forbrukermarkedet kan vi skille mellom flere kriterier. Om man bruker demografiske kriterier deler man befolkningen inn etter hvilket inntekt de har, hvor de bor, hvor gamle de er, sivilstand og kjønn, utdanning og yrke. Her går Stabburet inn på de demografiske hovedsakelig.

➢ Folk med forskjellige kjønn og ulike aldergrupper har selvfølgelig ulike behov, mål og ønsker. Stabburet tilbyr pizza til alle alder, men folk har jo så klart forskjellige mål som bedre helse, trene mer og god helse som har blitt trend de siste årene. Jeg tror Stabburet satser på norske folk i hytte og hus. Men først og fremst hybelboere, personer som ikke er i parforhold og studenter... Kjøp tilgang for å lese mer

Pizza Grandiosa | Caserapport

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.