Oppgaver om Merkevarebygging | Nike

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 5
  • 1734
  • PDF

Oppgaver fra læreboka: Oppgaver om Merkevarebygging | Nike

Svar på oppgaver til kapittel 5 og 6 i Visjon 2 til Markedsføring og ledelse.

Oppgavene fokuserer på merkevarebygging og prissetting. Oppgavene tar utgangspunkt i Nike som merkevare og ser også på prissettingsmetoder og priselastisitet i forhold til Nike.

Lærers kommentar

kjempe bra. innholdet rett på sak og god drøfting

Elevens kommentar

Kunne innholdet litt mer

Utdrag

Når det gjelder de viktigste årsakene til at Nike har blitt en sterk merkevare, skal jeg ta for meg de jeg mener har bidratt mest til dette. Jeg skal blant annet ta for meg merkeelementene til Nike som et merke, diskutere merkeverdiene Nike har oppnådd, og analysere Nike som en merkevare sin betydning for posisjonering. Etter å ha gitt en vurdering av hva jeg mener er de viktigste årsakene til at Nike har blitt en sterk merkevare, så skal diskutere hvilken merkevarestrategi som ligger bak konseptet NIKEID... Kjøp tilgang for å lese mer

Oppgaver om Merkevarebygging | Nike

[1]
Brukernes anmeldelser
  • 17.11.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Takk for stor hjelp til prøven om merkevarebygging!