Dagligvarebransjen | Oppgaver

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg3
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 5
  • 1243
  • PDF

Oppgaver fra læreboka: Dagligvarebransjen | Oppgaver

Besvarelse på tre omfattende oppgaver om dagligvarebransjen i Norge, til faget Markedsføring og ledelse 1.

Oppgavene går blant annet ut på å foreslå en markedsundersøkelse for bransjen, hvordan ledelsen kan arbeide for å motivere medarbeidere og anbefaling av distribusjonsstrategi.

Innhold

1. Beskriv hvordan du ville ha gjennomført en markedsundersøkelse som en del av dette arbeidet.
Problemfasen
Valg av utforming
Valg av innsamlingsmetode

2. Gjør rede for hvordan ledelsen kan arbeide med planmessig motivering av medarbeiderne i en dagligvarebutikk
Målstyring
Jobbutvidelse
Jobbrotasjon
Jobb-berikelse
Avansements- og belønningssystemer

3. Vurder og anbefal aktuelle distribusjonsstrategier for denne gruppen
Selektiv distribusjon
Intensiv distribusjon
Eksklusiv distribusjon
Anbefaling av distribusjonsstrategi

Utdrag

Bedriftene har som ønske å finne ut av hva kundene deres ønsker og har behov for. Ved å få dette disse ønskene og behovene definert, kan dette hjelpe bedriften hvordan de kan dekke disse ønskene og behovene.

Valg av utforming
Målet med denne undersøkelsen er å få innsikt i hvordan kundene tenker, og om hva de syntes om den gjeldene problemstillingen. Derfor vil jeg si at det vil være aktuelt å benytte seg av utforskende utforming... Kjøp tilgang for å lese mer

Dagligvarebransjen | Oppgaver

[1]
Brukernes anmeldelser
  • 24.04.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    denne er grei å ha med seg på tentamen