OnePiece Jumpsuit | Caserapport

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 4
  • 6
  • 1798
  • PDF

OnePiece Jumpsuit | Caserapport

Dette er en caserapport som tar for seg merket OnePiece, og som tar utgangspunkt i at OnePiece vurderer å relansere jumpsuiten i Norge. Caserapporten foreslår en kommunikasjons- og distribusjonsstrategi, for å nå ut til målgruppen. I caserapporten reflekteres og drøftes det over hvilke strategier som er hensiktsmessige, og hvordan en eventuell relansering kan utføres.

Lærers kommentar

For å styrke middels nivået kan du gjøre ytterligere:
Vekstpunkter:
1. Unngå oppramsing av teori. Det går fint de stedene du går rett på sak.
2. Henvis til kildene dine når du drøfter og anbefaler.
3. Vær konkret ved å gi gode eksempler på hvordan de faktisk kan gjør det mht distribusjon og kommunikasjon. Du er på god vei, men vær enda mer konkret.

Innhold

Innledning
Hoveddel
Distribusjonsstrategier
Kommunikasjon
Kommunikasjonsmål
Kommunikasjonsstrategier
Kommunikasjonsform og mediemiks
Konklusjon
Kilder

Utdrag

OnePiece, realisere jumpsuiten i Norge

Innledning
Ideen om å sette sammen hettegenser og joggebukse til den ultimate chille outfitet ble født en lat søndag i 2007, av tre bakfulle gutter, Thomas Adams, Henrik Norstrud og Knut Gresvig. OnePiece ble en stor suksess i Skandinavia etter kort tid. Salget hjemme i Norge eksploderte i 2009, til tross for at markedsføringen hovedsakelig skjedde via bloggere. Voe, datidens største blogger i Norge, var en av bloggerne som førte til at produktet ble så kjent og populært. Det var i hovedsak unge personer som gikk med det, og det ble en egen mote. Men i 2011 døde interessen ut i Norge. Nå blir OnePiece sett på som tacky og barnslig. Det er ingen som går med det lenger. Det få som i det hele tatt vet at OnePiece fortsatt lever og er en av Norges største møteeksportører. De fleste tror de gikk konkurs. Men er der tar de grundig feil. For aldri har OnePiece solgt så mye som de gjør nå. OnePiece ha over 10 egne merke butikker spredd over forskjellige land. De har blant annet åpnet noen opp i Beverly Hills, Berlin, Stockholm, Helsinki, Smögen, Gothenburg, Malmö, Dubai og 2 London.

For tiden finnes det ingen OnePiece butikker i Norge. Det kommer av at etterspørselen er for lav. Dette er noe OnePiece har lyst til å endre på. Som OnePiece's markedskonsulent skal jeg komme med gode kommunikasjon- og distribusjonsstrategier for å nå fram til målgruppen. Den norske målgruppen er unge og sporty voksene. Vi vil få frem at det ikke bare er unger som går med det lenger, men at det er eksklusivt og trendy... Kjøp tilgang for å lese mer

OnePiece Jumpsuit | Caserapport

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.