Burpees-Intervall | Øktplan i Treningsledelse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Idrettsfag Vg3
  • Treningsledelse 2
  • 5
  • 2
  • 381
  • PDF

Burpees-Intervall | Øktplan i Treningsledelse

Øktplanen inneholder en øktplan med Burpees-intervaller i treningsledelse. Øktplanen går ut på å utføre Burpees-intervaller for å øke den relative styrken hos hver enkelt utøver, samt øke oksygenopptaket.

Elevens kommentar

Burde tatt puls - så jeg hadde fått en pekepinn på hvem som gjorde god og dårlig innsats.

Innhold

Namn
Mål for økta
Treningsbelastning
Treningsstad
Intensitet
Utstyr
Tidsbruk
Kva er Burpees?
Musklar som vert trent
Utførelse av Burpees

Utdrag

Treningsøvingar
Generell: Jogge roleg i eit par minutt, og få med dei store muskelgruppene. Snurre på armane, kneløft, spark bak,
Spesiell: Fortsette å jogge med moderat tempo, legge inn små øvelsar som; ned på golvet og ta ein pushup, ein situp, stupe kråke, og «gåande utfall»."... Kjøp tilgang for å lese mer

Burpees-Intervall | Øktplan i Treningsledelse

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.