Notater: Konkurransemidlet distribusjon - Markedsføring

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 4
  • 1074
  • PDF

Sammendrag: Notater: Konkurransemidlet distribusjon - Markedsføring

Sammendrag av kapittel 10, konkurransemidlet distribusjon, i Markedsføring og ledelse 1. Oppgaven gjennomgår hva distribusjon er, ulike former og kanaler for distrubisjon samt hvordan man skal velge distubisjonsform.

Markedsføring og ledelse 1, Cappelen.

Innhold

Distribusjon
Hvar distribusjon er:

Valg av distribusjonsform:

Valg av distribusjonsgrad:

Distribusjonsledd og distribusjonskanaler

Valg av distribusjonskanal:

Kjedesamarbeid:

Former for kjedesamarbeid:

Utdrag

Distribusjon

Det er viktig å ha produktene tilgjengelig. For eksempel så gidder du kanskje ikke gå 5min ekstra får å gå til en annen butikk som selger produktet til en litt billigere penge, når produktet allerede er i butikken du er i.

Hvar distribusjon er:
Distribusjon er mer enn lagring og transport. Distribusjon er ett veldig omfattende arbeidsfelt og et krevende virkemiddel i markedsføringen.

Distribusjon kan defineres som ‘’Alle aktiviteter som går på å få produktet fra produsenten til sluttbruker’’.
... Kjøp tilgang for å lese mer

Notater: Konkurransemidlet distribusjon - Markedsføring

[4]
Brukernes anmeldelser
  • 28.05.2013
    Skrevet av Elev på Vg2
    denne hjalp meg veldig til tentamen! takk skal du ha :)
  • 30.05.2017
    Skrevet av Elev på Vg3
    Hjelper veldig mye når det kommer til eksamen!
  • 04.03.2016
    okkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • 12.12.2013
    veldig bra skrevet:)