Notater: Konkurransemidlet distribusjon - Markedsføring

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 4
- 1074
Sammendrag: Notater: Konkurransemidlet distribusjon - Markedsføring
Sammendrag av kapittel 10, konkurransemidlet distribusjon, i Markedsføring og ledelse 1. Oppgaven gjennomgår hva distribusjon er, ulike former og kanaler for distrubisjon samt hvordan man skal velge distubisjonsform.
Markedsføring og ledelse 1, Cappelen.
Innhold
Distribusjon
Hvar distribusjon er:
Valg av distribusjonsform:
Valg av distribusjonsgrad:
Distribusjonsledd og distribusjonskanaler
Valg av distribusjonskanal:
Kjedesamarbeid:
Former for kjedesamarbeid:
Utdrag
Distribusjon
Det er viktig å ha produktene tilgjengelig. For eksempel så gidder du kanskje ikke gå 5min ekstra får å gå til en annen butikk som selger produktet til en litt billigere penge, når produktet allerede er i butikken du er i.
Hvar distribusjon er:
Distribusjon er mer enn lagring og transport. Distribusjon er ett veldig omfattende arbeidsfelt og et krevende virkemiddel i markedsføringen.
Distribusjon kan defineres som ‘’Alle aktiviteter som går på å få produktet fra produsenten til sluttbruker’’.
... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn