Notater kapittel 6-11 | Visjon 1

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 12
  • 3462
  • PDF

Sammendrag: Notater kapittel 6-11 | Visjon 1

Oppgaven inneholder en forenklet, og forkortet del av boken fra kapittel 6 og til kapittel 11 i boken. Jeg har tatt for meg problemstillingene til mange elever, hvor de synes det er tungt å begynne å lese før en prøve. Dette er en form for "sammendrag," fra kapitlene, hvor jeg har begrunnet det enda mer, enn det boken gjør, så det blir en blanding mellom sammendrag, og selve teksten i kapitlene.

Teksten og/eller sammendraget hører til VISJON 1, Markedsføring og Ledelse.

Lærers kommentar

Som sagt er dette en forberedelse til prøver, og en form for sammendrag. Dette likte lærere min i veldig stor grad, og mente var en av de beste måtene å lære stoffet på, men en upopulær måte blant elever.

Elevens kommentar

Dette er som sagt fra prøveforbredninger, og selve innholdet har mye viktig stoff, mye tanker og meninger en elev kan lett forstå seg på.

Innhold

Kap.6 – Markedssegmentering og målgruppevalg
Kap.7 - Produkt
Kap.8 – Konkurransemidlet pris
Kap.9 – Konkurransemidlet distribusjon
Kap.10 – Konkurransemidlet markedskommunikasjon
Kap.11 – Personlig salg og forhandlinger

Utdrag

Kap. 6 - Markedssegmentering og målgruppevalg

Markedssegmentering
• Man deler opp markedet i deler. Disse kalles segmenter.
• Målgruppevalg:
• Man velger ut enkelte segmenter som er i interessante. Disse segmentene kalles målgrupper.
Eks. Bilmarkedet deles inn i:
• Familiebiler
• Bybiler
• Sportsbiler
• Varebiler
• Lastebiler
• Vi segmenterer fordi ikke alle produkter passer for alle.
• Forbrukerne har forskjellige behov... Kjøp tilgang for å lese mer

Notater kapittel 6-11 | Visjon 1

[2]
Brukernes anmeldelser
  • 11.01.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    Dette var til stor hjelp når jeg skulle øve til prøve!
  • 05.06.2014
    Var til stor hjelp:)