Nespresso | SWOT-analyse

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 1
- Godkjent
- 4
- 1237
Nespresso | SWOT-analyse
Oppgaven innholder en SOFT-analyse av Nespresso. SOFT-analysen, som også kan kalles en SWOT-analyse, tar for seg en kort markedsplan for Nespresso-merket med fokus på blant annet konkurransesituasjon, arbeidsbetingelser, styrker, svakheter, muligheter, trusler, målgruppe og markedsføring.
Analysen er skrevet delvis i stikkordsform, men gir en enkel og oversiktlig introduksjon til hvordan en SOFT-analyse eller SWOT-analyse kan skrives i markedsføring og ledelse.
Innhold
- Hva står bokstavene SOFT for?
- Hva er en SOFT-analyse?
- Hva er en arbeidsbetingelse, hvilke arbeidsbetingelser har vi?
- Interne arbeidsbetingelser
- Styrker
- Svakheter
- Muligheter
- Trusler
- Konkurrenter
- Hvilke markeder selger produktet?
- Mellomhandlermarkedet
- Målgruppe for produktet
- Distribusjon av produktet
- Markedsføring av produktet
- Kilder
Utdrag
Du skal gjøre en fyldig SOFT-analyse av Nespresso
Styrker
- Lager porsjonskaffe som er en og ide, når du bare trenger en kopp
- Får med kjendiser i reklamen og markedsføringen
- De har høy lojalitet blant kundene og har både en Club og Magasin, der de setter kundene høyt og får dem til å føle seg eksklusive.
- De har 49 Nespresso butikker i 27 byer rundt om i verden, tilgjengelige
- Tilgjengelige hele døgnet i alle dager
- Konkurransemidlene
- Produkt
- Lekkert og elegant design
...
---
Markedsføringen til Nespresso
Nespresso har markedsført sin kaffe med mange kjendiser i reklamene sine. De lager reklamer som har elegant design og som har harmonisk melodi og skal få oss til å slappe av. Disse reklamene har vi sett på tv, på nettet, magasiner, flygeblader.
De reklamerer med at det er enkelt å bestille, det er lett å få tak i service, de er oppe 24/7 og du kan sende mail eller ringe.
De har også en Nespresso Club som tilbyr gratis reparasjoner av maskinen, gratis lånemaskin og gratis retur av den gamle. Du må være medlem av denne klubben for... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn