Merkevarebygging | SATS Norge

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 7
  • 2207
  • PDF

Situasjonsanalyse: Merkevarebygging | SATS Norge

Oppgave om merkevaren SATS Norge. Oppgaven gjør rede for SATS Norge som merkevare før den analyserer merkevarens betydning for SATS sin posisjon i markedet.

Oppgaven drøfter merkevarebyggingens funksjon og rolle i produktbeslutninger og ser på SAS Norge sin posisjonering i markedet.

Innhold

Generelt om treningssentermarkedet
SATS
Drøfte merkevarebyggingens funksjon og rolle i
Produktbeslutninger
De fem p-ene
Merkevarebygging og merkeelementer
Posisjonering
Hvilken posisjon har sats i dag?

Utdrag

SATS er en treningskjede som nylig ble kjøpt opp av Health & Fitness Nordic AB. De
består av hele 71 treningssentre i hele Norge, og de har omlag 200.000 medlemmer per dags dato.

Oppgaven:
Oppgaven går ut på å gjøre rede for SATS Norge som merkevare, og analysere den betydning dette har for hvordan SATS Norge er posisjonert i markedet.

Generelt om treningssentermarkedet
Treningssenterbransjen i Norge består av 850 treningssentre. Nærmere en million nordmenn trener på et treningssenter.
Det er åpnet ca. 50 nye treningssentre kun i 2013.
Halvparten av alle eksisterende treningssentre tilhører en kjede. Halvparten av alle treningssentre i Norge finnes på Østlandet.

Treningssentermarkedet har de siste årene tatt seg opp, og nå er det stadig i vekst. Innbyggere i de forskjellige fylkene bruker stadig mer penger på å holde seg i form og for å ha en sunn og veltrent kropp.

Man finner mange ulike og forskjellige treningssentre rundt om i landet, og det er selvsagt flere forskjellige typer treningssentre. Det finnes bemannede treningssentre med full tilgang til saltimer, spinning, barnepass etc. Mens andre treningssentre tilbyr kun kondisjon og styrketrening uten noe bemanning eller tilsyn. Priser på bemannede treningssentre er høyere enn på treningssentre uten bemanning.

Treningsentermarkedet har mange aktiviteter og tilbud til sine medlemmer og kunder, og noe av det de fleste treningsentrer tilbyr er da forskjellig trening i sal, yoga i sal, spinning inne og ute, en kondisjons-park med møller og diverse, og et område med styrke og manualer. De siste årene har også personlige trenere kommet inn i treningsentermarkedet, og det er mange fordeler med å kunne tilby PT´er til medlemmer og kunder. En PT`kan også tilby en del, og det kan da være PT-timer, gruppetimer som heter «smallgroup PT» timer, kostholdsveiledning og diverse kostholds-kurs. De fleste bemannede treningssentre har også en barnepass... Kjøp tilgang for å lese mer

Merkevarebygging | SATS Norge

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 21.01.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    Ikke dårlig denne her. Bra beskrivelse av oppgaven.
  • 23.05.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    dfghjklkjhgfdfghjkljhygtr tretghyjuljhy
  • 20.04.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    mlørvmvøewrvwefrwewewweew