Markedsplan for parfyme

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 6
  • 16
  • 3254
  • PDF

SWOT-analyse: Markedsplan for parfyme

Oppgave om parfymen Famous. Forfatterne har skrevet en markedsplan for hvordan parfymen skal lanseres på markedet, lavet en SWOT-analyse m.m. Videre inneholder oppgaven mål for parfymen samt strategier for å nå målene og konkurransemidlene.

Elevens kommentar

Det eneste som kunne gjøres litt bedre var arbeidsbetingelsene.

Innhold

Forretningsideen 2
Målgruppe 2
Visjon 3
Overordnede mål 3
Økonomiske mål 3
Ideelle mål 3
Kvalitative mål 2013/2014 3
Kvantitative mål 2013/2014 3
Overordnede strategier 4
Markedsutfordrer 4
Markedsmål 4
Mål for pris 4
Mål for markedskommunikasjon 5
Mål for distribusjon 5
Interne arbeidsbetingelser 5
Eksterne arbeidsbetingelser 6
SWOT-analyse 7
Bransjen 7
Merkevarebygging og distribusjonsstrategier 9
Prisstrategi 10
Distribusjonsstrategier 11
Kampanjeplan 11
Vurdering av nåsituasjonen og fastsetting av kampanjemål 11
Definere målgrupper 12
Budsjettering, utpeking av ansvarlige, fastsetting av tidspunkt og utforming av kampanjeinnhold og gjennomføring 12
- Kampanjebudsjett 12
- Plan for kampanjens innhold 13
- Plan for mediebruken under kampanjen 14
Kontroll av kampanjen 14
Kilder 15

Utdrag

En markedsplan for den nye parfymen Famous, for både han og henne, inspirert av symbolet Yin og Yang.

Forretningsideen
Vi tilbyr en parfyme sammensatt av to beholdere, én med parfyme for mann og én med parfyme for kvinne. Med denne parfymen skal vi tilfredsstille behovet i kosmetikkmarkedet for en parfyme som retter seg mot både mannen og kvinnen i en og samme parfyme. Famous vil være et rimeligere valg enn sine største konkurrenter og dermed gi kjøperen mer parfyme for pengene. Flasken til parfymen er formet som Yin og Yang symbolet, som står for samhold mellom to motparter, noe som skal appellere og spille på en positiv følelse til par, målgruppen vår.

Målgruppe
Selv om Famous sin målgruppe er alle par; studentkjærester, ektepar, samboere og eldre, så er vårt hovedfokus på målgruppen nygifte par. Nygifte par har en tendens til å ville ha alt likt og dele alt og bruke hverandres eiendeler. Famous tilfredsstiller disse behovene.

Visjon
Vi har en rekke visjoner for parfymen Famous. Hovedfokuset vårt for denne parfymen er at den skal appellere spesielt for par. Dette fordi parfymen er laget i en slik fasong at man ikke kan kjøpe den separat, men kun samlet, for dame og mann. Vi retter oss derfor etter å dekke hver enkelt individs behov i et hvilket som helst parforhold, ved å være både rimelig og... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsplan for parfyme

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 11.02.2015
    Skrevet av Elev på Vg2
    veldig bra skrevet! Dette hjalp meg mye :)
  • 03.04.2014
    Takk for hjelpen! Denne får jeg nytte av!
  • 14.12.2014
    Skrevet av Elev på Vg1
    sdfrgthyjuikuyujyhgf