Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1
- 5
- 6
- 2211
Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling
Markedsplan for el-bilen "Buddy" i Entreprenørskap og Bedriftsudvikling 1 Vg2. Oppgaver:
1. Foreta en SOFT analyse av Buddy.
2. Du har fått ansvaret for å lede Buddy i framtiden. På bakgrunn av SOFT analysen hvilke 3 konkrete råd vil du gi selskapet for at de skal forbedre sin situasjon. Husk og begrunn svaret ditt godt.
3. Hvilke mål og visjoner bør Buddy ha i fremtiden?
4. Hvordan bør de utvikle produktet i fremtiden?
Lærers kommentar
5+, burde skrevet mer om segmentering av markedet.
Innhold
Buddy electric
Oppgave 1
Foreta en SOFT analyse av Buddy.
Muligheter og trusler – eksternt
Marked og kunder
Konkurrenter
Sterke og svake sider – internt
Oppsummering av SOFT-analyse
Oppgave
1. Gjør Buddy mer kjent
2. Fokuser på forbedring av eksisterende produkt
3. Når salget øker, flytt produksjonen og selg i flere land
Oppgave 3
Oppgave 4
Utdrag
Buddy electric:
Oppgave 1:
Foreta en SOFT analyse av Buddy.
Muligheter og trusler – eksternt
Marked og kunder
Buddy er en liten elbil som passer utmerket til bruk i byen.
Målgruppen er urbane, miljøbevisste mennesker i Norge som også tenker økonomisk, og vil være moderne og trendsettende. Buddy er et produkt som dekker behov for transport og å ta vare på jorda, og det å fremstå som ansvarsfull, miljøbevisst.
Den egner seg til å komme lett frem i bilen og man unngår køkjøring. Dette er et marked som er i stadig vekst... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn