Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling

Markedsplan for el-bilen "Buddy" i Entreprenørskap og Bedriftsudvikling 1 Vg2. Oppgaver:
1. Foreta en SOFT analyse av Buddy.
2. Du har fått ansvaret for å lede Buddy i framtiden. På bakgrunn av SOFT analysen hvilke 3 konkrete råd vil du gi selskapet for at de skal forbedre sin situasjon. Husk og begrunn svaret ditt godt.
3. Hvilke mål og visjoner bør Buddy ha i fremtiden?
4. Hvordan bør de utvikle produktet i fremtiden?

Lærers kommentar

5+, burde skrevet mer om segmentering av markedet.

Innhold

Buddy electric
Oppgave 1
Foreta en SOFT analyse av Buddy.
Muligheter og trusler – eksternt
Marked og kunder
Konkurrenter
Sterke og svake sider – internt
Oppsummering av SOFT-analyse
Oppgave
1. Gjør Buddy mer kjent
2. Fokuser på forbedring av eksisterende produkt
3. Når salget øker, flytt produksjonen og selg i flere land
Oppgave 3
Oppgave 4

Utdrag

Buddy electric:
Oppgave 1:
Foreta en SOFT analyse av Buddy.
Muligheter og trusler – eksternt
Marked og kunder
Buddy er en liten elbil som passer utmerket til bruk i byen.

Målgruppen er urbane, miljøbevisste mennesker i Norge som også tenker økonomisk, og vil være moderne og trendsettende. Buddy er et produkt som dekker behov for transport og å ta vare på jorda, og det å fremstå som ansvarsfull, miljøbevisst.

Den egner seg til å komme lett frem i bilen og man unngår køkjøring. Dette er et marked som er i stadig vekst... Kjøp tilgang for å lese mer

Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling

[1]
Brukernes anmeldelser
  • 14.09.2015
    Skrevet av Student på 2. år
    en bra skrevet sammendrag av el-biler. men også mangler litt mer informasjon

Brukere som har lastet ned Markedsplan for Buddy Electric - Entreprenørskap og Bedriftsudvikling, har også lastet ned