Markedsføring og ledelse 1 - Notater til alle Kapitler

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 54
- 19083
Sammendrag: Markedsføring og ledelse 1 - Notater til alle Kapitler
Notater fra cappelens bok i markedsføring og ledelse 1. Notatene oppsummerer samtlige kapitler (1-15) - 54 sider
Markedsføring og Ledelse 1, Cappelen.
Utdrag
Kapittel 1.
Hva er en organisasjon:
En organisasjon er en gruppe mennesker som forsøker å nå bestemte mål gjennom samarbeid. Det eksisterer utallige organisasjoner av alle størrelser og på alle mulige områder. Som medlemmer i et samfunn går vi inn og ut av organisasjoner gjennom livet. Det kan være barnehagen, skole, arbeidsplassen og pensjonistforeningen.
Organisasjonenes fellestrekk:
· samordning og arbeidsdeling, dvs. at medlemmene som skal løse oppgaver sammen, må samordneinnsatsen sin og fordele arbeidsoppgaver, slik at alle vet hva de skal gjøre
· mål, som er forskjellige avhengig av type virksomhet
· ledelse, som betyr at noen er ansvarlige for at virksomheten blir drevet i forhold til målet
· samspill med omgivelsene
Kapittel 2:
Hva er markedsføring:
- Markedsføring vil si å planlegge og å gjennomføre aktiviteter som tar sikte på at det oppstår byttehandel som oppfyller bedriftens mål ved å tilfredsstille behov i markedet. De tre begrepene behov, produkter og marked. Markedsførerens oppgave er ikke å skape behov, men å finne ut hvilke behov forbrukeren har. Produkter er både varer og tjenester. Markedet er alle dem som kan tenkes å ha behov for det vi selger. Markedsføreren skal planlegge markedsføringen, fastsette mål for den og utvikle strategier, slik at han når målene. En strategi er eks å konkurrere på pris.
Markedsføring drives av mange:... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn