Øktplan for generell oppvarming

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Yrkesfaglig Vg1
  • Kroppsøving
  • 5
  • 2
  • 487
  • PDF

Øktplan for generell oppvarming

Plan til 15 minutter generell oppvarming. Øktplanen forklarer hvilke øvelser som skal gjøres, hvordan de utføres og hensikten med oppvarmingen.

Innhold

Hvilke aktiviteter og øvelser
Hvordan utføre øvelsene
Hensikten med øvelsene
Tid
Hensikten med generell oppvarming

Utdrag

HVORDAN:
Kaste myk ball sammen med en annen medelev. Stå med ca. 4 meters mellomrom fra person til person, og øke med 1 meter litt etter litt (opp til ca. 10 meters mellomrom). Ha bøy i knær og bruke hoftene samt riktig teknikk i armer, skuldre og overkropp (vende overkroppen, heve og bruke hele armen).
Etter litt øvelse: gå/jogge rolig i sirkel mens man kaster.

---

Hensikten med generell oppvarming er å forebygge/hindre skader på muskler og vev, og øke presentasjonsevnen både fysisk og psykisk. Kroppen blir mer forberedt og omstiller seg fra å være i hvile til å bli i aktivitet, slik at den tåler mer. Muskelgruppene varmes opp og gjør at kroppen ikke får en så tøff start når det kommer til hoveddelen (selve... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan for generell oppvarming

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.