Konkurransemidlene for Kari Traa AS - Markedsføring og Ledelse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 5
  • 21
  • 6373
  • PDF

Oppgaver fra læreboka: Konkurransemidlene for Kari Traa AS - Markedsføring og Ledelse

Oppgave i Markedsføring og Ledelse 1 Vg2, som tar for seg de ulike konkurrasemidlene for å analysere bedriften "Kari Traa" som selger ullunderstøy og sportsutstyr.

Innhold

Introduksjon av bedriften s. 3
Markedssegmentering s. 4
Konkurransemidlet produkt s. 5
Konkurransemidlet pris s. 9
Konkurransemidlet distribusjon s. 12
Konkurransemidlet markedskommunikasjon s. 15 Konklusjon s.21
Kilder

Utdrag

Introduksjon
I denne oppgaven skal jeg ta for meg de forskjellige konkurransemidlene. Disse skal jeg bruke til å analysere hvordan Kari Traa bruker de for å selge mest mulig, og drøfte hvilke avgjørelser bedriften kan ta for å øke salgene.
Kari Traa er norsk kvinne som har hatt stor suksess innen for freestyle, hun har vunnet flere store medaljer internasjonalt og vunnet flere NM-titler. Senere i karrieren valgte Kari Traa etterhvert å markedsføre sin egen kleskolleksjon. Dette førte til at bedriften Kari Traa AS opprettet i 2002. Hovedsakelig startet Kari Traa å spesialisere seg på luer, og produktet ble godt tatt i mot. Videre ønsket hun å utvide merkevaren ved å lage ny kolleksjon innen for ullundertøy, T-skjorter, gensere, jakker og bukser.
Selskapet bruker Kari Traa som frontfigur fordi Kari Traa er kjent for sin sprudlende, energiske og sporty personlighet. Selskapet forklarer seg selv som:“Kari Traa, sprek norsk design. Feminine sportsklær som oppfyller krav til en aktiv, sporty og eventyrlysten livsstil.”


Markedssegmentering og målgruppevalg
Markedssegmentering kan forklares ved at det blir gjort en oppsplitting av markedet i mindre delmarkeder med noen fellestrekk. De enkelte delmarkedene kalles segmenter. Når markedsføreren har delt markedet inn i hensiktsmessige segmenter, blir det valgt ut ett eller fler segmenter som det ønskes å fokusere spesielt på. Slike segmenter kalles målgrupper. Når det kommer til målgruppevalg... Kjøp tilgang for å lese mer

Konkurransemidlene for Kari Traa AS - Markedsføring og Ledelse

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 25.11.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    utrolig bra og detaljert besvarelse
  • 02.01.2014
    hjelper endel til å gjøre oppgaven
  • 01.11.2013
    Skrevet av Elev på Vg3
    denne var veldig nyttig