Konkurransemiddelet Produkt - Sammendrag af Kapittel 8

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 5
  • 1350
  • Word2007

Konkurransemiddelet Produkt - Sammendrag af Kapittel 8

Notater til kap 8, konkurransemiddelet produkt.

Markedsføring og ledelse 1, Cappelen.

Innhold

Konkurransemidlet produkt
Det viktigste konkurransemidlet

Hva er et produkt?

Produktnivåer

Typer av produkt på forbrukermarkedet

Varer inndelt etter hvordan de kjøpes

Produkter fra vugge til grav

Utdrag

Det viktigste konkurransemidlet
produktet er det viktigste konkurransemidlet i markedsføringen. Er det ikke godt, hjelper det lite å bruke de andre konkurransemidlene.
Eksempel: Hvis en bok er dårlig skrevet, blir den ikke bedre om forlaget bruker mange penger på reklame og distribusjon.

Hva er et produkt?
Produkter er alt som kan tilbys i markedet for å dekke behov. Både varer, tjenester og ideer er produkter. Tjenester = kinoforestillinger, flyreiser, treningsstudioer. Ide= forretningside, kan selge den om du ikke har råd til å realisere den.

Produktnivåer
Produktet består av tre nivåer. Innerst er det en kjære.
Utenpå kjernen er det to lag, hvert lag gir produktet en økt verdi.
Kjerneproduktet er behovstilfredsstillende. Det konkrete produktet er det fysiske produktet. Det forventede produktet er tilleggsverdiene man forventer å få når man kjøper produktet.


- Kjerneproduktet: Markedsføreren må fokusere på behovstilfredsstillelse når han skal markedsføre et produkt. Behovstilfredstillelsen kalles kjerneproduktet. Eks: Ut å spise... Kjøp tilgang for å lese mer

Konkurransemiddelet Produkt - Sammendrag af Kapittel 8

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.