Kommunikasjonstrategier for Polarbröd AS

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 6
- 11
- 2631
SWOT-analyse, Situasjonsanalyse: Kommunikasjonstrategier for Polarbröd AS
Dokumentet inneholder en solid besvarelse på en oppgave om kommunikasjonstrategier for selskapet Polarbröd.
Oppdraget var å utforme en alternativ markedsplan for Polarbröd AB. Oppgaven er en øvelsesoppgave på en eventuell eksamen, laget av faglærer på videregående skole.
Stikkord i oppgaven; merkevare og merkeverdi, pris-, distribusjon- og vekststrategier
Lærers kommentar
Jeg fikk karakteren 6- på grunnlag av dette. Det var en litt vag tilbakemelding og det er uklart hvorfor jeg fikk trekk i karakteren. Lærerens kommentar var svært positivt og jeg hadde i stor grad oppfylt alle kompetansemål innenfor tema.
Elevens kommentar
Er noe manglende stoff her og der, men ellers en god oppgave.
Innhold
Situasjonsanalyse og markedsinformasjon
Merkevare
Merkeposisjonering hos Polarbrød AS
Hvordan kan vi bruke pris?
Hvordan kan vi bruke distribusjon?
Hvordan kan vi bruke markedskommunikasjon?
Vekststrategi for Polarbrød
Markedsundersøkelse
Kildelister
Utdrag
Situasjonsanalyse og markedsinformasjon
For at vi skal kunne vurdere hvilke strategier og mål bedriften skal ha i kommende tid, er det nødvendig å analysere situasjonen bedriften er i per dags dato. Gjennom en grundig analyse skal vi med erfaring se hva som er bedriftens styrker og svakheter. Dette kaller vi de de interne arbeidsbetingelsene. Samtidig må vi se på konkurrentenes styrker og svakheter, samt andre eksterne arbeidsbetingelser. Hvilke muligheter har vi i markedet, og hvilke trusler kan vi eventuelt møte på?
SWOT/SOFT-analyse av Polarbrød AS
Interne Styrker Svakheter
- Innovasjon/produktforbedring
- En god og gjenkjennelig merkevare
- Profesjonell administrasjon
- Lange tradisjoner
- God økonomi
- Høy pris
- Lange tradisjoner
- 3 fabrikkinstallasjoner
- Markedsleder
- Varierte produkter
- Liten transportdistanse - Høy pris
- Høye kostnader
- Lite marked
- Kun samarbeid med dagligvare butikker
- Omstilling fra hånd- til maskinproduksjon... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn