Freia | Situasjonsanalyse

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 1
- 5
- 16
- 3816
SWOT-analyse: Freia | Situasjonsanalyse
En situasjonsanalyse av Freia. Situasjonsanalysen inneholder også en SWOT-analyse og er svært omfattende. Situasjonsanalysen egner seg godt som inspirasjon i markedsføring og ledelse og er spesielt godt formulert. Strukturen i oppgaven gjør den lett og lese og oversiktlig å finne frem i.
Lærers kommentar
Godt språk og god struktur. Konkurransemidlene var noe av det beste ved oppgaven
Innhold
Hensikten med situasjonsanalysen
Beskrivelse av arbeidsbetingelser
- Interne arbeidsbetingelser
- Personalet og ledelsen
- Økonomien
- Konkurransemidlene (de fire p-ene)
- Eksterne arbeidsbetingelser
- Kunder og markedet
- Konkurrentene
- Leverandører og distributørene
- Offentligheten
- Samfunnet
SWOT-analyse
Konklusjon
Referanseliste
Utdrag
Gjennom situasjonsanalysen forsøker man å finne ut hvilke sterke og svake sider organisasjonen har, hvilke muligheter som finnes , og hvilke trusler den står overfor. Dette gir et grunnlag for å fastsette mål og strategier for bedriften. Først blir bedriften beskrevet og deretter analysert. Det som beskrives og analyseres er bedriftens arbeidsbetingelser.
Jeg har valgt å gjøre en situasjonsanalyse av Freia. Grunnen til at jeg valgte Freia er at jeg er utrolig glad i sjokolade og ved å analysere bedriften kan jeg finne ut mer om hvordan sjokoladen jeg spiser har blitt produsert. Samtidig er det interessant å finne ut mye mer om Norges største sjokoladefabrikk... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn