Elkjøp | SWOT-analyse

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- 5
- 8
- 1950
Elkjøp | SWOT-analyse
SWOT-analyse av handelsforetaket Elkjøp.
Her ses det på hvordan Elkjøp ligger an på markedet i forhold til sine konkurrenter ut i fra SWOT-metoden.
Innhold
Innledning
Interne arbeidsbetingelser
Personalet og ledelse
Økonomien
Konkurransemidlene
Produktene
Pris
Distribusjon
Markedskommunikasjon
Eksterne konkurransemidler
Konkurrentene
Elprice AS (Tidligere konkurrent)
Lefdal
Expert
Nettbutikker
Samfunnet
SWOT- Analysen
Styrker
Svakheter
Muligheter
Trusler
Utdrag
Innledning
Elkjøp, som et av Nordens største handelsforetak når det kommer til forbrukerelektronikk, er etablert som detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Færøyene og Island. Bedriften eies av Dixon Stores Group Norway AS som igjen er eid av DSG Internasional. Elkjøp har sitt hovedkontor på Megastore Visperud i Lørenskog, som også er den butikken i kjeden som har høyest omsetning.
Interne arbeidsbetingelser
Personalet og ledelse
Megastore Visperud er delt inn i 8 typer interne avdelinger, med til sammen omkring 130 ansatte.
•Data
•Foto og video
•Lyd og bilde
•Telefoni og GPS
•Spill og konsoll
•Hvitevarer
•Hus og hjem
•Film og musikk.
Et litt større flertall av de ansatte ved Megastore Visperud jobber heltid, mens omtrent 40% av... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn