Elkjøp | SWOT-analyse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 5
  • 8
  • 1950
  • PDF

Elkjøp | SWOT-analyse

SWOT-analyse av handelsforetaket Elkjøp.

Her ses det på hvordan Elkjøp ligger an på markedet i forhold til sine konkurrenter ut i fra SWOT-metoden.

Innhold

Innledning
Interne arbeidsbetingelser
Personalet og ledelse
Økonomien
Konkurransemidlene
Produktene
Pris
Distribusjon
Markedskommunikasjon
Eksterne konkurransemidler
Konkurrentene
Elprice AS (Tidligere konkurrent)
Lefdal
Expert
Nettbutikker
Samfunnet
SWOT- Analysen
Styrker
Svakheter
Muligheter
Trusler

Utdrag

Innledning
Elkjøp, som et av Nordens største handelsforetak når det kommer til forbrukerelektronikk, er etablert som detaljvirksomhet i Norge, Sverige, Danmark, Færøyene og Island. Bedriften eies av Dixon Stores Group Norway AS som igjen er eid av DSG Internasional. Elkjøp har sitt hovedkontor på Megastore Visperud i Lørenskog, som også er den butikken i kjeden som har høyest omsetning.
Interne arbeidsbetingelser
Personalet og ledelse
Megastore Visperud er delt inn i 8 typer interne avdelinger, med til sammen omkring 130 ansatte.
•Data
•Foto og video
•Lyd og bilde
•Telefoni og GPS
•Spill og konsoll
•Hvitevarer
•Hus og hjem
•Film og musikk. 


Et litt større flertall av de ansatte ved Megastore Visperud jobber heltid, mens omtrent 40% av... Kjøp tilgang for å lese mer

Elkjøp | SWOT-analyse

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.