Eksempel på reklameanalyse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studiespesialisering Vg3
  • Norsk
  • 6
  • 3
  • 1089
  • PDF

Eksempel på reklameanalyse

Oppgaven er et godt eksempel på en reklameanalyse skrevet av en elev i norskfaget på Vgs.

I denne reklameanalysen analyseres og sammenlignes det to reklamer: En reklameplakat for NYT NORGE og en reklameplakat for en klokke fra CERTINA.

Mer hjelp?
Trenger du hjelp til din reklameanalyse? Med Studienetts reklameanalyse-oppskrift lærer du å skrive en reklameanalyse på en god måte. Oppskriften vår gir deg alt du trenger når du skal skrive en reklameanalyse. Se oppskriften her:
Reklameanalyse | Oppskrift

Utdrag

Eksempel på reklameanalyse: Nyt Norge og Certina
Reklame er noe annet enn et kunstbilde, men begge har et budskap de vil få frem. Reklamen vil få seere og lesere til å kjøpe eller få lyst på et spesielt produkt som skal selges, mens kunstbildet fremstiller som regel et selvstendig budskap eller innhold. Reklamer har ofte tatt utgangspunkt i en målgruppe som de skal vise dette fantastiske produktet til. Forbrukeren skal kunne knytte assosiasjoner og følelser til merkevarene. Derfor blir det lagt vekt på at produktene skal ha en egen identitet.
Disse to reklamene har to ulike produkter eller varer som de vil vise selge til målgruppen. Reklamebildet NYT NORGE er ikke et bestemt produkt, men mer et varemerke. Matprodukter som blir produsert i Norge er merket med NYT NORGE. Dette er en informasjonsreklame, fordi den informerer om et varemerke som de ønsker at målgruppen skal kjøpe. CERTINA er en klokke og reklamebildet er en salgsreklame. CERTINA er et hovedmerke som selger mange forskjellige typer klokker med ulike undermerker. Denne klokken skal være noe nytt og spennende og er kalt... Kjøp tilgang for å lese mer

Eksempel på reklameanalyse

[4]
Brukernes anmeldelser
  • 24.11.2015
    Skrevet av Elev på Vg3
    kjempe bra, er en veldig informativ oppgave
  • 02.02.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    Veldig bra! Veldig nyttig til eksamne
  • 17.05.2017
    Skrevet av Elev på Vg3
    Bra nokk, hadde gitt en 3+
  • 08.05.2016
    asfdfgdfsdvcxdfsdsdfdsfsdfsdf