Eksamen i Markedsføring og ledelse: Kommunikasjonsstrategi

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- Godkjent
- 3
- 752
Eksamen i Markedsføring og ledelse: Kommunikasjonsstrategi
Oppgaven er en eksamensoppgave i markedsføring og ledelse med kommunikajonsstrategi som tema. Besvarer oppgave nr. 2, høsten 2011. Oppgaven gikk ut på å foreslå en kommunikasjonsstrategi for Isklar flaskevann slik at salget blant elever på videregående skoler skal øke.
Oppgaven kommer inn på valg av budskap (hva?), formulering av budskap (hvordan?) og valg av kommunikasjonskanal og mediemiks (hvem?).
Innhold
Flaskevann
Valg av budskap – hva skal vi si?
Formulering av budskapet – hvordan vil vi si det?
Valg av kommunikasjonskanal og mediemiks – hvem skal si det?
Utdrag
Flaskevann
En kommunikasjonsstrategi er en strategi for hvordan bedriften skal kommunisere markedstilbudet ut til målgruppen. I denne besvarelsen vil jeg foreslå og begrunne en kommunikasjonsstrategi for Isklar flaskevann. Jeg vil også velge og begrunne valg av mediemiks.
Valg av budskap – hva skal vi si?
For å gjøre flaskevannet populært blant elever i den videregående skolen foreslår jeg at Isklar fokuserer på å kommunisere vannets egenskaper ut til målgruppen... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn