Øktplan | Pyramide intervall

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • Godkjent
  • 2
  • 237
  • PDF

Øktplan | Pyramide intervall

Øktplan for egentrening i Kroppsøving på Vg2, med mål om å forbedre kondisjon og koordinasjon. Fokus i økten er løpetrening med pyramideintervaller.

Innhold

Mål for treningsøkten

Oppvarming
Hva
Hvordan
Hvorfor
Tid

Hoveddel
Hva
Hvordan
Hvorfor
Tid

Avslutning
Hva
Hvordan
Hvorfor
Tid

Utdrag

Forebygger skade potensielle skader og presentasjonsevnen øker. For å få en jevn overgang fra hvile til hard fysisk aktivitet er oppvarming bra. Oppvarmingen deler vi inn i generell og spesiell oppvarming. Hovedmålet ved den generelle oppvarmingen er å bli varm i kroppen, mens i den spesielle er det fokus på muskler og ledd for å takle belastningen til aktiviteten vi oppvarmer for. I den generelle er det også koordinasjon ved å ta to høye kneløft foran etterfulgt av to bak, også to foran igjen osv.

---

1. For å forebygge svimmelhet og såre/stive muskler er nedjogging lurt. Pulsen justeres også ned til hvilenivå. Nedjogging motvirker at musklene strammer seg etter trening, noe som... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan | Pyramide intervall

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.