Dynamisk styrketrening | Øktplan

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Lederutvikling 2
  • 6
  • 4
  • 676
  • PDF

Dynamisk styrketrening | Øktplan

Øktplan i dynamisk styrke med mål om å utvide den dynamiske styrken for håndballspillere. Økten har fokus på støttemuskulaturen og inneholder steppdans som oppvarming, i tillegg til ulike styrkeøvelser.

Innhold

Hvor
Når
Aldersgruppe
Stk
Utstyr
Metode
Mål
Oppvarming
Hoveddel
Avslutning

Utdrag

Mål: Utvide den dynamiske styrken for håndballspillere, med fokus på støttemuskulaturen
Oppvarming: Først skal vi løpe 3 runder rundt i rommet med en matte på hver side. På den ene matta skal de legge seg ned på ryggen og den andre på magen. Deretter samles vi med hver vår matte og step-apparat.(Vedlagt tegning og forklaring på steg)

---

Metode: Vise og forklar metoden
1. Knærne skal være i linje med skuldrene. Ryggen rak og rumpa litt ut. Så fører du deg sakte ned ved å bøye i knærne, og sakte opp igjen. Medisinballen skal holdes på ryggen.
2. Her skal du stå med tærne og armene nede i bakken. Resten av kroppen skal ikke være i kontakt med bakken. Hendene dine skal plasseres rett under skuldrene. Så skal du sakte senke deg ned mot bakken og opp igjen. Om motstanden er lett, tar du en vektskive og legger oppå ryggen.
3. Her skal du sette deg ned på bakken med rumpa og fotplaten i bakken. Så skal du lene deg bakover... Kjøp tilgang for å lese mer

Dynamisk styrketrening | Øktplan

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.