Distribusjon og kommunikasjon av Pizza Grandiosa

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no

Sammendrag: Distribusjon og kommunikasjon av Pizza Grandiosa

Sammendrag som tar for seg om Grandiosa kan treffe alle målgrupper eller om "Kebabpizza"-oppfinnelsen kan gjøre denne problemstillingen bedre. Sammendraget inneholder i tillegg en presentasjon om pizza Grandiosas "opphav", hvordan den distribueres og Grandiosas kommmunikasjon med markedet.

Utdrag

Grandiosa-eventyret startet i 1980, og da var det den eneste pizzaen ute på markedet. Siden da skal nordmenn ha spist over 368 millioner Grandiosaer. Grandiosa pizzaen har en enorm stor markedsandel, omtrent 50 prosent av pizzamarkedet i tillegg til at produsenten også eier andre bestselgere som BigOne. Vi kan dermed godt si at Grandiosa har blitt en en del av den norske matkulturen, og dette skyldes forretningens gjennomtenkte bruk av konkurransemidlene.

Selv om frossenpizzaen har vært mange år i markedet har nordmenn ikke nådd grensen for hvor mange frossenpizzaer de klarer å spise i løpet av året. I følge Spisefakta 2012 velger så mange som 8 prosent av Norges befolkning pizza til middag daglig. Pizza har blitt Norges nasjonalrett og det er selvfølgelig mye å tjene på dette. Skulle jeg plassert Grandiosa et sted ville det ha vært i modningsfasen, men de prøver å opprettholde etterspørselen ved og hele tiden lansere nye pizzatyper... Kjøp tilgang for å lese mer

Distribusjon og kommunikasjon av Pizza Grandiosa

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.