Prisstrategier for treningsapparat | Caserapport

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 5
- 7
- 2089
Prisstrategier for treningsapparat | Caserapport
Caserapport om prisstrategier for treningsapparater. Caserapporten tar utgangspunkt i treningsapparatet bicepsPluss og hva utvikleren må gjøre for å kunne iverksette en lønnsom produksjon av disse.
Lærers kommentar
Det beste du har gjort til nå.
Innhold
Innledning
Kompetanemål
Disposisjon
Forutsetninger
Oppgave1
Oppgave2
Oppgave3
Kilder
Utdrag
Innledning
Per S Terk har utviklet et nytt treningsapparat, bicepsPluss. Siden det er starten på nyåret er veldig mange engasjert mer i trening enn på andre tidspunkt av året. Et treningsapparat er et veldig spesielt element og målgruppen er heller ikke så utrolig stor. Det er veldig få som selger treningsapparater og derfor er konkurransen veldig liten, men den kan også vær vanskelig å slå. På grunnen at markedet er såpass liten er kundene lojale derfor vil det være nødvendig for Per å benytte flere ulike strategier for å oppnå målet sitt.
Kompetansemål
Gjøre rede for psykologisk prising, prisfølsomhet og priselastisitet
Beregne pris ved hjelp av verdibasert og kostnads basert prisstrategi
Disposisjon
I denne oppgaven skal jeg først forklare noen begrep med egne ord og deretter skal jeg hjelpe Per S Terk med å bestemme pris på sin nyutviklet treningsapparat, bicepsPluss. Først og fremst må vi regne ut dekningsbidrag og han vil også at jeg skal hjelpe til med break-even og hvor mye salget kan synke før han går i underskudd. Videre skal jeg bestemme en prissettingsmetode innenfor konkurransemidlet pris som kan være aktuelt for Per... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn