Caserapport: Birgit by Kristine Vikse

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 6
  • 11
  • 3293
  • PDF

SWOT-analyse: Caserapport: Birgit by Kristine Vikse

Caserapport om bedriften Birgit by Kristine Vikse. Oppgaven inneholder en SWOT-analyse for å kartlegge styrker, svakheter, muligheter og trusler. Her ses det blant annet på konkurrenter som f.eks. Aphru, Chill Norway, Oleana, FWSS (Fallwinterspringsummer), Mardou & Dean, Ingunn Birkeland, Epilogue og Mariette.

Deretter legges det en strategi for merkevarebygging av Birgit by Kristine Vikse i Bergen og omegn rettet mot forhandlere/distributører.

Lærers kommentar

Fremovermelding: Case Birgit er en gjennomarbeidet besvarelse samtidig som du bør satse på å bruke en modell for å illustrere SWOT analysen.. Husk å skrive dato på du har leste internett kilder i kildelisten. Fortsett å holde på den gode stukturen. Fortsett også med balansen i innhold mellom de ulike oppgave delene. Flott levert - du viser en veldig god kompetanse i faget.

Innhold

Vikonsept AS –Birgit By Kristine Vikse
Situasjons/SWOT-analyse.
Styrker:
Svakheter:
Muligheter:
Trusler:
Konkurrentanalyse:
Konkurransen mellom bedrifter i bransjen
Press fra substitutter
Trussel fra nyetableringer
Makt hos kunder
Makt hos leverandører
Analyse av en konkurrent- Fall Winter Spring Summer
Merkevarebygging:
Konklusjon:
Kilder:

Utdrag

Vikonsept AS –Birgit By Kristine Vikse
Daglig leder Kristine Bruvik Vikse
Styrets leder Rune Vikse Bruvik
Styremedlem Kåre Berstad
Revisor Deloitte AS

Bedriften ”Vikonsept AS” er en betydelig bedrift i vekst med sine fire ansatte. Bedriften har nå lansert en kleslinje under navnet Birgit By Kristine Vikse. Bedriften ”Vikonsept AS” drar mye nytte av at deres kleskolleksjon er inspirert av fortiden og nåtiden, og kleslinjen er designet for kvinner i alle aldre. Bedriften ønsker å kunne gi kundene et utvalg av sofistikerte og komfortable produkter med sans for hva en kvinne måtte ønske og kolleksjonen har i tankene at kvinner ikke trenger å kle seg opp og ned for enhver anledning og klesplaggene er tilpasset den store variasjonen av kvinner kropper. Denne bedriften har veldig gunstige vekstmuligheter som bedrift, med tanke på at Største aksjonæren i bedriften/ dagligleder er utdannet innen design og modellør fra ”ESMOD”, og Vikse har erfaring innen mange ulike deler av... Kjøp tilgang for å lese mer

Caserapport: Birgit by Kristine Vikse

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.

Brukere som har lastet ned Caserapport: Birgit by Kristine Vikse, har også lastet ned