Case om Diversifikasjon som Vekststrategi i ML2: Per S Terk

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 6
- 8
- 2684
Case om Diversifikasjon som Vekststrategi i ML2: Per S Terk
Denne casen handler om vekststrategier om proteinpulver i ML2 (Markedsføring og ledelse 2). Oppgaven handler om hvordan diversifikasjon kan brukes som en vekststrategi, og hvordan man kan forbedre proteinpulver.
Lærers kommentar
Oppgaven var noen av de beste han noensinne hadde lest av en elev i markedsføring og ledelse 2.
Innhold
Case 1 - Proteinpulver
Innledning
Kompetansemål
Oppgavedisposisjon
Forutsetninger
Hoveddel
Konklusjon
Kilder
Orddefinisjoner:
Utdrag
"Oppgavedisposisjon:
I denne casen er det en oppgave jeg skal svare på. I min besvarelse vil jeg først beskrive hvilke vekststrategier man kan bruke samt skrive generelt om ekspansjonsmatrisen.
Jeg vil komme inn på hvilke tiltak og midler jeg vil råde Per å bruke for å få bedriften hans til å vokse, i tillegg til å beskrive hvordan han kan gjøre det på en best mulig måte. Jeg vil benytte meg av forutsetningene som kan si meg noe om hans tidligere erfaringer, og sette disse erfaringene ut i praksis for å skape et helt nytt og innovativt produkt.
Senere i oppgaven vil jeg skrive litt om hvordan han kan bruke konkurransemidlene pris og produkt for å få solgt produktet sitt, og komme inn på hva det er smart å gjøre innad i bedriften når det gjelder å se for seg konkurransestrategier og andre planer for at bedriften til Per skal være lengst mulig på markedet og for å skaffe seg en større markedsandel.
Til slutt vil jeg ta en konklusjon av anbefalingene til Per S Terk."... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn