Trimsenteret AS | 2010

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2
- 4
- 6
- 1365
Trimsenteret AS | 2010
Entreprenørskap og Bedriftsutvikling 2 tentamen
Eksamen vår 2010
Oppgave 1,2 og 3.
Oppgaveformulering
1) Diskuter hvordan Trimsenteret AS kan gjennomføre en innovasjonsprosess.
2) Videreutvikle markedsstrategien til Trimsenteret AS med vekt på virkemidlene produkt, markedskommunikasjon og personal.
3) Drøft hva ledelse og bedriftskultur betyr for innovasjon, og vurder behovet for en eventuell organisasjonsutvikling for Trimsenteret AS i denne sammenheng.
Utdrag
Oppgave 1.
Trimsenteret AS
Siden Trimsenteret AS ikke velger å gå inn i et sammarbeid med en av de store treningsenterkjedene er det veldig viktig som en slik bedrift og hele tiden å tenke nytt i en slik situasjon for å ikke gå konkurs og/eller miste kunder.
Det som påvirker innovasjonsprosessen er:
- Marked (Kundene er jo de beste personene til å gi tilbakemelding for utviklingsprossesen, hva er bra og hva er ikke så bra.
- Økonomi (De økonomiske ressursene MÅ være på plass for at en innovasjonsprosess skal ta plass)
- Organisasjon (En organisasjon er gjerne stabile strukturer som en ikke bør rokke ved, uten at en endring fører til det beste for samtlige berørte)
- Teknologi(Alt fra en teknologisk enhet til kunnskap og kompetanse)
- Lovverk (Er det lov eller er det ikke lov? Spesielt gode ideer er sårbare når det kommer til plagiat. Pass på
- Kunnskap (har man nok kunnskap om bedriften?)
- Etikk (Enkelt og greit hva som er rett og galt)
- Miljø (Godtar miljøet dette? Skader det miljøet?)
Innovasjonsprosseser skjer i samspill ulike aktører(kunder, leverandører, konkurrenter, finanssituasjoner, konsulenter og myndigheter er veldig sentrale aktører). Disse kan gå inn i markedet og snappe opp ideer og ulike moter som kan fremheve et produkt. Tenk... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn