Øktplan og kosthold i volleyball

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Treningslære 1-2
  • Godkjent
  • 6
  • 1430
  • PDF

Øktplan og kosthold i volleyball

Øktplanene har som mål å øke prestasjonsevnen innenfor volleyball. Øktplanene strekker seg over en uke for en mest mulig komplett trening. Etter øktplanene følger en kort beskrivelse av kosthold omkring treningen.

Lærers kommentar

Bra, svarer på oppgaven. Men det blir litt mye generell. Burde kanskje ha litt mer orden på ukeplanen for konkurranse perioden. Mens oppgave 5 var meget bra!

Elevens kommentar

Være litt mer på ukeplanene, designe det litt bedre slik at det ser proff ut. Men generelt bra!

Utdrag

Den andre uken kan du se at det er lignende økter som i forrige, det er fordi jeg mener at disse øktene egner seg like godt til konkurranse uke som forberedelse uke. Men det som ikke er opplyst her er hvor mange serier jeg tar osv. pluss fra hvilket nivå jeg er på. Men tanken er å «vedlikeholde» mine ferdigheter og fysiske egenskaper, og samtidig ikke slite meg ut før kampen.
Så jeg tar det litt med ro, men ikke så mye at jeg ikke opprettholder mine fysiske egenskaper og ferdigheter. I tillegg så får jeg mye igjen av å ha et overskudd på det psykiske. Slik at jeg fullfører kravene til det sosiale og litt mer slik at jeg er godt psykisk uthvilt til kampen. For å si det slik så blir det ikke noe mye festing dagen før kampen.
---

Oppgave 5

Jeg står opp gjerne tidlig for å gå på skole, og kampen er da rundt på kveldstid. La oss si klokken 19:00
Så da vil jeg starte dagen på en fin måte. Jeg velger å spise havregrøt fordi det gir mye energi og har masse proteiner og karbohydrater noe jeg trenger på starten av dagen. Og helt ærlig så har jeg ikke så veldig god matlyst på starten av dagen så jeg vil legge til litt kanel og sukker, slik at jeg får et lite raskt hjelpemiddel men samtidig en stabil og lang mettende kilde. Frokost spiser jeg rund kl 06:15.

Denne dagen har vi gym på skedsmohallen, og vi har ikke noe økter som krever mye intensitet siden vi spiller bare trener på teknikker i innebandy. Etter denne gymtimen så vil jeg ikke spise noe så veldig for det var ikke akkurat så strevsomt, slik at jeg bare tar et eple og drikker litt vann. For jeg skal ha lunsj senere, så derfor trenger jeg ikke så stort.
Til lunsj spiser jeg brød med brunost. For jeg vet at brunost er rikt innhold på fiber, proteiner,... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplan og kosthold i volleyball

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.