Tentamen i Markedsføring og Ledelse 2 - Jotun Dekorativ

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 2
  • 5
  • 11
  • 4530
  • PDF

Tentamen i Markedsføring og Ledelse 2 - Jotun Dekorativ

Tentamen i markedsføring og Ledelse om Jotun Dekorativ.

Oppgåve 1
Forretningsideen

Oppgåve 2
Merkeelementer

Oppgåve 3
Personalpolitikk

Oppgave 4
Jeg, som markedssjef for Jotun, har valgt å satse sterkere på nettsiden til Jotun.

Utdrag

Oppgåve 1
Forretningsideen forteller hvordan vi skal realisere visjonen. Vi kan definere den slik: «En forretningsidé er de forretningsmulighetene som man finner frem til ut fra markedsbehov, kunder, produkter og konkurransefortrinn». Forretningsidéen skal gi svar på disse spørsmålene:
– Hvilke behov skal vi tilfredstille?
– Hvilke produkter skal vi tilby for å dekke disse behovene?
– Hvem skal kjøpe produktene?
– Hvorfor skal de kjøpe akkurat våre produkter?
– Hvordan skal vi tjene penger på det vi selger?
(Markedsføring og Ledelse 2 – side 19 – Cappelen Damm)

Mitt forslag på forretningsidé til «Jotun Dekorativ»:

«Jotun Dekorativ tilbyr sine forbrukere en malingsserie av høy kvalitet til en rimelig pris. Vi har produkter som dekker dine behov både på interiør og til eksteriør, med produkter som maling, lakk og beis. Er du glad i å pusse opp? Er du student, nyetablert, med barn? Spiller ingen rolle, Jotun Dekorativ har det som passer til deg. Våre produkter passer til fagfolk, hjemmeværende og gjør-det-selv-personer; de passer til alle! Jotun Dekorativ har blant annet fått godkjenning fra Noregs Astma... Kjøp tilgang for å lese mer

Tentamen i Markedsføring og Ledelse 2 - Jotun Dekorativ

[25]
Brukernes anmeldelser
  • 26.03.2012
    Skrevet av Elev på Vg3
    Den var noe rotete, som du naturligvis har blitt trukket for. Ellers er det noen gode poeng du legger frem.
  • 07.03.2012
    Utrolig bra. Mye nyttig som står her, veldig lærerik! Mye spennendes informasjon
  • 23.09.2014
    Skrevet av Elev på Vg3
    dette folkens dette er magisk!
  • 12.06.2014
    veldig relevant og ggodt stoff