Tentamen i Markedsføring og Ledelse 2 - Jotun Dekorativ

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Markedsføring og ledelse 2
- 5
- 11
- 4530
Tentamen i Markedsføring og Ledelse 2 - Jotun Dekorativ
Tentamen i markedsføring og Ledelse om Jotun Dekorativ.
Oppgåve 1
Forretningsideen
Oppgåve 2
Merkeelementer
Oppgåve 3
Personalpolitikk
Oppgave 4
Jeg, som markedssjef for Jotun, har valgt å satse sterkere på nettsiden til Jotun.
Utdrag
Oppgåve 1
Forretningsideen forteller hvordan vi skal realisere visjonen. Vi kan definere den slik: «En forretningsidé er de forretningsmulighetene som man finner frem til ut fra markedsbehov, kunder, produkter og konkurransefortrinn». Forretningsidéen skal gi svar på disse spørsmålene:
– Hvilke behov skal vi tilfredstille?
– Hvilke produkter skal vi tilby for å dekke disse behovene?
– Hvem skal kjøpe produktene?
– Hvorfor skal de kjøpe akkurat våre produkter?
– Hvordan skal vi tjene penger på det vi selger?
(Markedsføring og Ledelse 2 – side 19 – Cappelen Damm)
Mitt forslag på forretningsidé til «Jotun Dekorativ»:
«Jotun Dekorativ tilbyr sine forbrukere en malingsserie av høy kvalitet til en rimelig pris. Vi har produkter som dekker dine behov både på interiør og til eksteriør, med produkter som maling, lakk og beis. Er du glad i å pusse opp? Er du student, nyetablert, med barn? Spiller ingen rolle, Jotun Dekorativ har det som passer til deg. Våre produkter passer til fagfolk, hjemmeværende og gjør-det-selv-personer; de passer til alle! Jotun Dekorativ har blant annet fått godkjenning fra Noregs Astma... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn