SWOT-analyse av Tusenfryd

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- 5
- 5
- 1577
Situasjonsanalyse: SWOT-analyse av Tusenfryd
Oppgaven inneholder en SWOT-analyse av opplevelsesparken Tusenfryd.
Her kan du lese en analyse av kundene og markedet til Tusenfryd og hvilke muligheter, trusler, styrker og svakheter Tusenfryd har.
Innhold
Kundene og markedet
Svake sider
Sterke sider
Muligheter
Trusler
Utdrag
Tusenfryd er en opplevelsepark, og ble etabler utenfor Oslo i 1988. Det er et typisk familiested, hvor man finner aktiviteter for barn i alle aldre. Ideen bak parken var at Oslo-område hadde et behov for en slik attraksjon. 50 prosen av norges befolkning bor innenfor en avstand fra TusenFryd som gjør at dagsbesøk er mulig. Fornøyelseparken har en veldig god beliggenhet med tanke på avstander fra de forskjellige fylkene i Norge som gjør det enkelt å komme seg ditt med familie og venner. Parken har i alle år lagt vekt på berg- og dalbane, men har fått satt opp karuseller, tømmerrenne, ferdighetsspill og utendørsscene gjennom årene. Siden starten av historien til Tusenfryd har de blitt videreutvilket på det høyeste. Parken har blitt en suksess med rundt 500.000 gjester årlig og sunn økonomi. Parken kan idag friste med 30 attraksjoner. Tusenfryd har skapt utrolig mange arbeidsplasser for ungdommer i sommerferien, til sommerjobb med 750 ansatte.
Først skal jeg si litt om de eksteren arbeidsbetingelsene. Eksterne betingelser kan ikke bedriften kontrollere på samme måte som interne arbeidsbetingelser. Hvis for eksempel myndighetene bestemmer seg for noe må bedriften ta hensyn til dette. Vi deler de eksterne arbeidsbetingelsene inn slik. Kunder og markedet, konkurrenter, leverandører, offentlighten og samfunnet... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn