Øktplaner for hjemmebruk og treningsstudio

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Kroppsøving
  • Ingen karakter gitt
  • 4
  • 847
  • PDF

Øktplaner for hjemmebruk og treningsstudio

Oppgaven inneholder to utfyllende øktplaner der det ene er for hjemmebruk, mens det andre er for å bruke i treningsrom med apparater og vekter.

Elevens kommentar

Det er gode forklaringer på styrkeøvelsene, samt navn på øvelsene og muskelgruppene som blir trent ved de forskjellige øvelsene, så det er egentlig ikke noe spesielt som kan forbedres.

Utdrag

Jeg har valgt å fokusere på muskelgruppene; de skrå/rette/tverrgående bukmusklene, de store setemusklene, lårmusklene (innoverførerne/utoverførerne i hofteleddet, knebøyerne og hofteleddsstrekkerne) og armstrekkerne.

Programmene har mange av de samme øvelsene, men i program 1 bruker jeg bare kroppen som vekt, mens jeg har litt flere øvelser i program 2 der jeg bruker apparater og ekstra vekt. I program 2 er det noen øvelser der jeg er usikker på om styrkerommet på skolen har de rette apparatene, så hvis dette er tilfelle gjør jeg bare øvelsene for de samme muskelgruppene fra program 1... Kjøp tilgang for å lese mer

Øktplaner for hjemmebruk og treningsstudio

[0]
Ingen brukeranmeldelser ennå.