Sammendrag kapittel 1, 2, 3 og 6 | Visjon 1

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 11
- 2507
Sammendrag kapittel 1, 2, 3 og 6 | Visjon 1
Stikkord og sammendrag fra Del 1 kapittel 1 "Markedsføring og ledelse", 2 "Markeder", 3 "Psykologi og kjøpsatferd" og Del 2 kapittel 6 "Markedssegmentering og målgruppevalg" til læreboken Visjon 1 i faget Markedsføring og ledelse 1.
Notatene er skrevet i stikkordsform og korte avsnitt og utgjør 11 sider.
Innhold
Kapittel 1 Markedsføring og ledelse
Kapittel 2 Markeder
Kapittel 3 Psykologi og kjøpsatferd
Kapittel 6 Markedssegmentering og målgruppevalg
Utdrag
Hva er markedsføring?
En kort forklaring på markedsføring, er at det går ut på å avdekke behov i markedet og deretter utvikle produkter som dekker disse behovene.
Hva er ledelse?
Ledelse vil si å oppnå bestemte resultater eller mål gjennom mennesker. Grunnleggende lederoppgaver er å sette mål, skaffe ressurser i form av kapittel og arbeidskraft, planlegge og styre innsatsen for å nå disse målene. Ledelse innebærer også å kontrollere om målene er nådd, og eventuelt foreta nødvendige justeringer.
Hvorfor drives det markedsføring?
Markedsføring drives fordi ganske enkelt fordi det alltid eksisterer et behov for et eller annet produkt, og dette behovet ønsker noen å tilfredsstille og dermed skaffe seg inntekter eller andre fordeler.
Markedsføring drives av mange
Markedsføring er ikke bare for dem som driver produksjon og salg. Alle som tilbyr noe på markedet er i utgangspunktet markedsførere. Om du samler inn penger til et formål driver du markedsføring, og det samme gjør du om du deler ut hefter med informasjon... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn