Sjokoladehuset AS Innovasjonsprosesser

- Vgs - Studieforberedende Vg3
- Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2
- 5
- 11
- 2644
SWOT-analyse: Sjokoladehuset AS Innovasjonsprosesser
Innovasjonsprosesser for Sjokoladehuset AS. Analyserer kapitalbehovet og kommer med forslag til finansiering, samt eventuelle samarbeidspartnere innenfor internasjonal handel.
Oppgave fra et eksamenssett i entrepenørskap og bedriftsutvilling.
Elevens kommentar
Budsjettet litt rotete
Innhold
SJOKOLADEHUSET ANS
Sjokoladehuset
SOFT-Analyse
Interne faktorer
Eksterne faktorer
1) Analyse av kapitalbehovet og et begrunnet forslag til finansiering for
Sjokoladehuset
3) Aktuelle nasjonale samarbeidspartnere i internasjonal handel som er
aktuelle for sjokoladehuset
2) Ulike selskapsformer og drøfting
rundt behov av ny selskapsform for
Sjokoladehuset
4) Forretningskulturen i England
Kilder:
Utdrag
Sjokoladehuset
Sjokoladehuset ble etbalert i 1992 av to damer med konditor-utdannelse fra Belgia. Som en start produserte de hånlaget sjokolade, med kun naturlige råvarer og uten kunstige tilsettningstoffer - for det lokale markedet. Etterspørsene økte fort og i 2000 utvidet bedriften til masseptoduksjon. De klarte til tross for dette å opprettholde sjokoladens kvalitet.
I 2006 fikk Sjokoladehuset en avtale med Norgesgruppen AS som distrubitør. Altså ble Sjokoladehuset en del av bransjen kjedesalg som produsent for videre salg og oppkjøp. Sjokoladefabrikken ser nå selv sitt utviklingspotensiale, og ønsker å utvide og effektivisere produksjonen sin og satse på nye og større marked. For å få til dette må de gjøre en del store investeringer for bedriften. Her tenker Sjokoladehuset på mer effektivt produksjonsytstyr, samtidig som det er logisk et de da må utvide lokalene og renovere de game. For å kunne satse på nye marked - da også utenlandske marked med eksport til England (internasjonal distrubitør) må de gjøre en del investeringer, nettverkbygging og sammarbeidsavtaler for å bygge gode nettverk og et solid og kjent omdømme - som vil bli nøkkelen til sammarbeid, avtaler og etterspørsel av produktet... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn