Situasjonsanalyse av Windy Boat AS

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg3
  • Markedsføring og ledelse 1
  • 6
  • 18
  • 2599
  • PDF

Situasjonsanalyse av Windy Boat AS

Dette er en situasjonsanalyse av Windy Boat AS.

Lærers kommentar

Veldig bra! en meget bra situasjonsanalyse som viser kunnskap i basiskunnskapene i faget. Det er også bra at det blir vist til mye detaljert informasjon om Windy Boats AS

Innhold

• Forside
• Innholdsfortegnelse
• Forord
• Produkt
• Kjerneprodukt
• det konkrete produkt
• det forventede produkt
• produktsortiment
• sortimentsbredde
• sortimentsdybde
• typer produkt
• pls
• produktutvikling
• kundeservice
• mareriellservice
• systemservice
• personligservice

Utdrag

Forord

Vi er en gruppe på 4 som har fått oppgave i å finne ut hvordan en bedrift benytter de 4 konkurransemidlene i markedsføring. Vi valgte bedriften Windy pga de virket som en veldig interessant bedrift som vi kunne fordype oss inn i. Windy boat AS ble stiftet i 1966 av Hugo Vold. Det er tilknyttet kjeden sessa marine Vi ringte bedriften for å avtale et intervju og intervjuet holdt plass på Norges varemesse på messen sjøen for alle. Dette har vært et interessant prosjekt for vår gruppe pga vi har fått mye ut av det. Det har vært en ganske stort prosjekt innenfor gruppa og vi har fordypet oss inn i de 4 konkurransemidlene og hvordan de fungerer.

Produkt

Windy har produkter av høy kvalitet, noe som er deres varemerke. Deres båter er derfor bygget av erfarne og eksepsjonelt gode håndtverkere, og er laget av godt treverk med andre eksklusive materialer. Windy båter blir produsert på sørlandet i Arendal, som er en plass med lang tradisjon anngående båter, noe Windy fører videre og forbedrer. Båtene blir produsert i flere forskjellige lengder og kategorier, helt fra 7,75 meter til 17,75 meter. Windy produserer både familiebåter og sportsbåter.

Kjerneproduktet
Når en person skal kjøpe en båt av Windy, så er det ikke selve båten som er kjerneproduktet. Kjerneproduktet er selve behovet kunden har når han skal kjøpe en vare, derfor er det også viktig at Windy tilfredsstiller dette behovet, noe de absolutt gjør. Behovet i denne sammenhengen blir derfor opplevelsen av å nyte sjølivet... Kjøp tilgang for å lese mer

Situasjonsanalyse av Windy Boat AS

[3]
Brukernes anmeldelser
  • 15.12.2014
    Skrevet av Elev på Vg3
    Party in space!!!!! Tygde på en lampe, og den smakte medisin!!!! :&
  • 05.06.2013
    Skrevet av Elev på Vg2
    Dette var en veldig fin analyse, brukte den til eksamensforbredelse!
  • 22.04.2013
    Skrevet av Elev på Vg2
    veldig bra fullført oppdrag :) bra jobba karer