Situasjonsanalyse | Moods of Norway

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- 5
- 11
- 3231
Situasjonsanalyse | Moods of Norway
Oppgaven inneholder en situasjonsanalyse av Moods of Norway.
Markedsføring og ledelse 1 er brukt som grunnlag for det teoretiske i oppgaven.
Innhold
Situasjonsanalyse
Om Moods of Norway
Interne arbeidsbetingelser
Eksterne arbeidsbetingelser
Utdrag
Situasjonsanalyse
Det første trinne i markedsplanen er å utføre en situasjonsanalyse. Hensikten er å få frem bedriftens problemer, slik at en kan finne en løsning for dem. Når vi skal utføre en situasjonsanalyse for en bedrift er det viktig og fokuserer på de interne og eksterne arbeidsbetingelsene. Arbeidsbetingelser er de betingelsene som påvirker bedriften fra innsiden og utsiden. Igjennom bedriftens interne arbeidsbetingelser må en ha fokus på sterke og svake sider, mens igjennom de eksterne arbeidsbetingelsene må en fokusere på muligheter og trusler fra omgivelsene rundt. I en situasjonsanalyse starter en alltid med å beskrive de interne og eksterne arbeidsbetingelsene, vurderer situasjonen ved SWOT/SOFT og oppsummere oppgaven til en konklusjon.
Om Moods of Norway
Moods of Norway er et klessmerke skapt av to lokale(Stryn) designere Simen Staalnacke og Peder Børresen. Merket vokser seg stadig større, og er i dag anerkjent blant lokalbefolkning, kjendiser og folk over hele Europa. Bakgrunnen for dette populære merket startet på et nachspiel på Hawaii under deres studieopphold innen markedsføring. De to mennene bak Moods of Norway bruker deres unike design ideer på å skape klær og produkter som skiller seg ut. Inspirasjonen deres får de igjennom de dype norske fjordene, sauer, ulike statistikker, traktorer, sin egen slekt, spesielt mormoren til simen og andre nasjonale symboler, som for eksempel rosemaling... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn