Semiotisk analyse - Moods of Norway reklame

- Høgskole og universitet 1. år
- Annet
- 5
- 5
- 1360
Reklameanalyse: Semiotisk analyse - Moods of Norway reklame
Oppgaven inneholder en semiotisk analyse av en Moods of Norway reklame "Par med fjord i bakgrunnen".
Utdrag
Senderen av denne reklamen er det norske klesmerket Moods of Norway som ble opprettet av gründerne Peder Børresen og Simen Staalnacke og de har nå vært på det internasjonale markedet i seks år. Reklamen er ment for alle som interesserer seg for klær og mote, både ungdommen og de litt eldre.
Moods of Norway er et velkjent merke her i Norge. Klesmerket har vært i stor vekst de siste årene, både innen og utenlands. Moods of Norway er spesielt kjent for å sette inn typisk-norske kjennetegn og ikoner inn i klærne sine. Som for eksempel en traktor, vaffelhjerte eller den norske tikrona.
Moods of Norway reklamen er sterkt preget av det som er kjent for å være typisk norsk og nasjonalromantikk. Så en passende problemstilling på dette ville vært, hvordan får dette Moods of Norway bilde frem det typiske norske i denne reklamen? Og ved hjelpe av semiotikken kan man fort finne ut av dette... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn