Semiotisk analyse - Moods of Norway reklame

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Høgskole og universitet 1. år
  • Annet
  • 5
  • 5
  • 1360
  • PDF

Reklameanalyse: Semiotisk analyse - Moods of Norway reklame

Oppgaven inneholder en semiotisk analyse av en Moods of Norway reklame "Par med fjord i bakgrunnen".

Utdrag

Senderen av denne reklamen er det norske klesmerket Moods of Norway som ble opprettet av gründerne Peder Børresen og Simen Staalnacke og de har nå vært på det internasjonale markedet i seks år. Reklamen er ment for alle som interesserer seg for klær og mote, både ungdommen og de litt eldre.
Moods of Norway er et velkjent merke her i Norge. Klesmerket har vært i stor vekst de siste årene, både innen og utenlands. Moods of Norway er spesielt kjent for å sette inn typisk-norske kjennetegn og ikoner inn i klærne sine. Som for eksempel en traktor, vaffelhjerte eller den norske tikrona.
Moods of Norway reklamen er sterkt preget av det som er kjent for å være typisk norsk og nasjonalromantikk. Så en passende problemstilling på dette ville vært, hvordan får dette Moods of Norway bilde frem det typiske norske i denne reklamen? Og ved hjelpe av semiotikken kan man fort finne ut av dette... Kjøp tilgang for å lese mer

Semiotisk analyse - Moods of Norway reklame

[2]
Brukernes anmeldelser
  • 09.06.2011
    Skrevet av Elev på Vg3
    Vel dette kan vi sikkert bruke noe av
  • 03.04.2014
    veldig nyttig analyse!