Kapittel 8 | konkurransemidlet pris | Sammendrag

Oppgaven er kvalitetssikret av redaksjonen på Studienett.no
  • Vgs - Studieforberedende Vg2
  • Markedsføring og ledelse 1
  • Ingen karakter gitt
  • 5
  • 1671
  • Word2007

Kapittel 8 | konkurransemidlet pris | Sammendrag

Sammendrag av kapittel 8 "konkurransemidlet pris" i Visjon 1.

Innhold

Kapittel 8 – Konkurransemidlet pris
Kompetansemål:

Pris er en verdimåler

Prisstrategi

Prissettingsmetoder

Prisdifferensiering

Rabatt og bonus

Prissetting i produktets livsløp

Utdrag

Pris er en verdimåler
- pris er den verdien som skal til for at et produkt skal skifte eier
- konkurransemiddel som er enkelt å bruke, kan gi raske resultater
- prisen bedriften velger vil ha påvirkning på flere andre konkurransemidler, som produkt og markedskommunikasjon
- pris er direkte styrende for hvilke målgrupper i markedet bedriften henviser seg til
- det konkurransemidlet som er enklest å kopiere
Prisstrategi
- prissetting skjer i realiteten kun én gang, når produktet lanseres på markedet
- senere skjer prisjusteringer
- prisnivået bestemmes av overordnede mål, strategier, bedriftens kostnadssituasjon, konkurrentenes priser og markedets holdning til bedriften og prisene... Kjøp tilgang for å lese mer

Kapittel 8 | konkurransemidlet pris | Sammendrag

[6]
Brukernes anmeldelser
  • 02.02.2016
    Skrevet av Elev på Vg3
    Veldig bra og fyldig sammendrag som får med de aller viktigste poengene, men også det lille ekstra som trengs for å heve resultatet en grad.
  • 30.05.2017
    Skrevet av Elev på Vg3
    Hjelper mye når det kommer til oppgave skriving!
  • 04.03.2016
    okkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
  • 29.04.2014
    Helvete trodde at dette var Kjemiiiiie !!!!! ://////