Kapittel 8 | konkurransemidlet pris | Sammendrag

- Vgs - Studieforberedende Vg2
- Markedsføring og ledelse 1
- Ingen karakter gitt
- 5
- 1671
- Word2007
Kapittel 8 | konkurransemidlet pris | Sammendrag
Sammendrag av kapittel 8 "konkurransemidlet pris" i Visjon 1.
Innhold
Kapittel 8 – Konkurransemidlet pris
Kompetansemål:
Pris er en verdimåler
Prisstrategi
Prissettingsmetoder
Prisdifferensiering
Rabatt og bonus
Prissetting i produktets livsløp
Utdrag
Pris er en verdimåler
- pris er den verdien som skal til for at et produkt skal skifte eier
- konkurransemiddel som er enkelt å bruke, kan gi raske resultater
- prisen bedriften velger vil ha påvirkning på flere andre konkurransemidler, som produkt og markedskommunikasjon
- pris er direkte styrende for hvilke målgrupper i markedet bedriften henviser seg til
- det konkurransemidlet som er enklest å kopiere
Prisstrategi
- prissetting skjer i realiteten kun én gang, når produktet lanseres på markedet
- senere skjer prisjusteringer
- prisnivået bestemmes av overordnede mål, strategier, bedriftens kostnadssituasjon, konkurrentenes priser og markedets holdning til bedriften og prisene... Kjøp tilgang for å lese mer Allerede medlem? Logg inn